Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Yhdysvalloissa S&P 500 ja Nasdaq sulkeutuivat tiistaina ennätyslukemissa. S&P 500 nousi 0,8 prosenttia ja Nasdaq 1,0 prosenttia. Markkinoiden tunnelmaa paransivat tuoreet tulosjulkistukset sekä hallituksen lausunnot Iranin suhteen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Yhdysvalloissa S&P 500 ja Nasdaq sulkeutuivat tiistaina ennätyslukemissa. S&P 500 nousi 0,8 prosenttia ja Nasdaq 1,0 prosenttia. Markkinoiden tunnelmaa paransivat tuoreet tulosjulkistukset sekä hallituksen lausunnot Iranin suhteen.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 6.5.2026 klo 02:18, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa S&P 500 ja Nasdaq ennätyksissä • S&P 500 ja Nasdaq saavuttavat ennätykset • S&P 500 ja Nasdaq ovat ennätyksissä.
S&P 500 ja Nasdaq ennätyksissä
Yhdysvalloissa S&P 500 ja Nasdaq ovat nyt ennätyslukemissa. S&P 500 nousi 0,8 prosenttia ja Nasdaq 1,0 prosenttia. Hyviä uutisia tuli myös tuloksista ja hallituksen lausunnoista. Raakaöljyn hinnat kuitenkin laskivat noin neljä prosenttia.
Yhdysvalloissa S&P 500 ja Nasdaq sulkeutuivat tiistaina ennätyslukemissa. S&P 500 nousi 0,8 prosenttia ja Nasdaq 1,0 prosenttia. Markkinoiden tunnelmaa paransivat tuoreet tulosjulkistukset sekä hallituksen lausunnot Iranin suhteen.
Yhdysvaltojen pörssit, S&P 500 ja Nasdaq, sulkeutuivat tiistaina ennätyslukemissa. S&P 500 nousi 0,8 prosenttia ja Nasdaq 1,0 prosenttia. Markkinoiden tunnelmaa paransivat tuoreimmat tulosjulkistukset ja Yhdysvaltain hallituksen rauhoittavat lausunnot…
Yhdysvaltojen pörssissä S&P 500 ja Nasdaq sulkeutuivat ennätyslukemissa. S&P 500 nousi 0,8 prosenttia ja Nasdaq 1,0 prosenttia. Dow Jones -indeksi nousi myös 0,7 prosenttia, mikä johtuu osittain myönteisistä…
Yhdysvaltain pörssit saavuttivat uusia ennätyksiä tiistaina, kun öljyn hinta laski. Luottamus Yhdysvaltain ja Iranin välisen tulitauon kestävyyteen parani, mikä nosti markkinatunnelmaa. S&P 500 ja Nasdaq ylittivät aiemmat ennätyksensä,…
Fazer on sopinut ostavansa ruotsalaisen makeisvalmistaja Konfektyrfabriken Aroma AB:n. Kauppahintaa ei ole julkistettu, mutta kauppa vahvistaa Fazerin asemaa Ruotsin makeismarkkinoilla. Aroma tunnetaan…
Talous
Kalmarin liikevoitto ja -vaihto parantuivat edellisvuodesta, mutta eivät täyttäneet analyytikoiden ennusteita. Uusia tilauksia tuli vähemmän kuin viime vuonna, vaikka tilauskanta vastasi odotuksia.…
Talous
Suomessa sähkönkäyttö kasvoi maaliskuussa 5,2 prosenttia edullisen sähkön ansiosta. Energiateollisuuden mukaan kulutusta kasvatti erityisesti datakeskusten ja sähkökattiloiden hyödyntämä halpa sähkö. Teollisuuden osuus…
Talous
Tiistai-illan Eurojackpotissa ei saavutettu täysosumia tai 5+1-tulosta. Kierroksen oikea rivi oli 1, 30, 33, 34 ja 43, ja tähtinumeroiksi arvottiin 5 ja…
Talous
Suomen talous on kehittynyt alkuvuonna myönteisesti, mutta Hormuz-kriisin pitkittyminen voi hidastaa kasvua loppuvuonna. Ekonomistit arvioivat, että kriisin vaikutukset ovat olleet maltillisia, mutta…
Talous
Wall Streetin ammattilaiset luottavat yhä enemmän algoritmeihin suurissa yrityslainakaupoissa. Barclaysin mukaan 35 prosenttia yli viiden miljoonan dollarin blokkikaupoista hoidetaan nyt sähköisesti, kun…
Talous • jaetut avainsanat: #WallStreet
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.