Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pelastuslaitos varoitti asukkaita pysymään sisätiloissa ja sulkemaan ilmanvaihdon vaaratilanteessa Toppilassa. Varoitus johtui jätekierrätyskeskuksen konteista syttyneestä tulipalosta, joka tuotti tummaa savua. Ilmanvaihdon sulkeminen vaihtelee taloyhtiöittäin ja huoneistoittain.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pelastuslaitos varoitti asukkaita pysymään sisätiloissa ja sulkemaan ilmanvaihdon vaaratilanteessa Toppilassa. Varoitus johtui jätekierrätyskeskuksen konteista syttyneestä tulipalosta, joka tuotti tummaa savua. Ilmanvaihdon sulkeminen vaihtelee taloyhtiöittäin ja huoneistoittain.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 5.5.2026 klo 20:00, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ilmanvaihto suljetaan vaaratilanteessa.
Ilmanvaihto suljetaan vaaratilanteessa
Pelastuslaitos antoi varoituksen asukkaille Toppilassa. Asukkaita kehotettiin pysymään sisällä ja sulkemaan ilmanvaihto. Tämä johtui tulipalosta jätekierrätyskeskuksessa, joka tuotti tummaa savua. Ilmanvaihdon sulkeminen riippuu talosta ja huoneistosta.
Pelastuslaitos varoitti asukkaita pysymään sisätiloissa ja sulkemaan ilmanvaihdon vaaratilanteessa Toppilassa. Varoitus johtui jätekierrätyskeskuksen konteista syttyneestä tulipalosta, joka tuotti tummaa savua. Ilmanvaihdon sulkeminen vaihtelee taloyhtiöittäin ja huoneistoittain.
Oulussa syttyi tulipalo, joka levisi jätekonteista ja aiheutti terveydelle vaarallista savua. Pelastuslaitos varoittaa Toppilan ja Tuiran alueen asukkaita pysymään sisätiloissa ja sulkemaan…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Oulu, #Toppila
Oulussa syttyi tulipalo, joka sai alkunsa kolmesta jätekontista. Pelastuslaitos on saanut tulipalon hallintaan, mutta alueella leviää terveydelle vaarallista savua. Asukkaita kehotetaan pysymään…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Oulu, #Tulipalo
Oulun Toppilassa sijaitsevassa kierrätyskeskuksessa on syttynyt tulipalo, joka leviää savuna laajalle alueelle. Pelastuslaitos on paikalla sammuttamassa paloa, joka on syttynyt kiinteistön pihalla…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Oulu, #Toppila
Oulun Toppilan kierrätysyrityksessä syttyi tulipalo, joka tuhosi kolme siirtolavaa. Palo sai alkunsa lajittelemattomasta sähkö- ja elektroniikkajätteestä, jossa oli virtalähteitä. Pelastuslaitos tutkii tapahtumaa…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Toppila, #Oulu
Oulun Toppilassa syttyi maanantai-iltana tulipalo, jonka savut näkyivät kilometrien päähän. Paikalla oli runsaasti autoja ja ihmisiä, kun pelastuslaitos saapui sammutustöihin. Tulipalon syttymissyystä…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Oulu, #Toppila
Oulussa Messipojantiellä syttyi tulipalo, josta nousee tummaa savua. Pelastuslaitos on hälytetty paikalle sammuttamaan paloa, joka alkoi hieman ennen puoli seitsemää iltapäivällä. Palomestari…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Oulu, #Toppila
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.