Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat ja Iran neuvottelevat rauhasta, kun taas Suomessa uhkaa sähköpula 2030-luvulla. Uudessakaupungissa kadonnut nainen herättää huolta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Dolly Parton on perunut keikkansa terveysongelmien vuoksi. Hän kertoo, että lääkkeet ja hoidot parantavat häntä, mutta esiintymiskuntoon pääseminen vie aikaa. Parton vertaa itseään vanhaan klassikkoautoon, joka tarvitsee kunnostusta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Dolly Parton on perunut keikkansa terveysongelmien vuoksi. Hän kertoo, että lääkkeet ja hoidot parantavat häntä, mutta esiintymiskuntoon pääseminen vie aikaa. Parton vertaa itseään vanhaan klassikkoautoon, joka tarvitsee kunnostusta.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 5.5.2026 klo 19:43, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Dolly Parton kertoo terveysongelmistaan.
Dolly Parton kertoo voinnistaan
Dolly Parton on perunut keikkansa terveyden takia. Hän sanoo, että lääkkeet auttavat, mutta parantuminen vie aikaa. Parton vertaa itseään vanhaan autoon, joka tarvitsee korjausta. Hän uskoo, että kun hän paranee, hän on parempi kuin koskaan.
Dolly Parton on perunut keikkansa terveysongelmien vuoksi. Hän kertoo, että lääkkeet ja hoidot parantavat häntä, mutta esiintymiskuntoon pääseminen vie aikaa. Parton vertaa itseään vanhaan klassikkoautoon, joka tarvitsee kunnostusta.
Dolly Parton on perunut Las Vegasissa suunnitellut konserttinsa terveyshuolien vuoksi. Laulaja, joka on kärsinyt munuaiskivivaivoista, ilmoitti sosiaalisessa mediassa tarvitsevansa lisää aikaa toipumiseen.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #DollyParton, #Musiikki
Katutaiteilija Banksy on vahvistanut, että Lontoossa sijaitseva uusi patsas on hänen tekemänsä. Veistos kuvaa miestä, joka kantaa kasvonsa peittävää lippua, ja se…
Kulttuuri
Lauri-Matti Parppein ohjaama elokuva on voittanut seitsemän Jussi-palkintoa ja inspiroinut yli seitsemänkymppisiä perustamaan bändejä. Parppei, joka on myös muusikko, kertoo elokuvan ja…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Musiikki
Näyttelijä ja nukketeatteritaiteilija Rainer Kaunisto on kuollut 75-vuotiaana. Hänen ystävänsä Pirkko Saisio vahvisti uutisen. Kaunisto tunnettiin erityisesti ääninäyttelijänä, ja hänet muistetaan muun…
Kulttuuri
Olavi Uusivirta vieraili entisessä yläasteessaan Kruununhaassa, jossa hän ihmetteli rakennuksen muutoksia. Kolmenkymmenen vuoden aikana luokkahuoneet ja ruokalat ovat saaneet uuden ilmeen. Uusivirta…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Musiikki
Mezzosopraano Joyce DiDonato esiintyy elokuussa Tampere-talossa. Hän esittää laulusarjan, joka perustuu Emily Dickinsonin runoihin. DiDonato on tunnettu oopperalaulaja, joka rikkoo musiikkimaailman rajoja.
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Musiikki
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.06.2026 TILANNE Koivun kukinta on päättynyt myös Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät erittäin vähäisiksi Pohjois-Lapissa. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisesta runsaaseen maan etelä- ja keskiosissa. Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi. Kuusi ja mänty kukkivat Keski- ja Pohjois-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määriä. ENNUSTE Koivun kukinta on päättynyt koko maassa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät Pohjois-Lapissa hyvin pieniksi. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät ovat enimmäkseen vähäisiä. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.