Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
S-Pankki on ilmoittanut tekevänsä ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Naisten osuus suomalaisissa pörssiyhtiöissä hallitusten jäsenistä on noussut 37 prosenttiin, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Iskelmälaulaja Tarja Ylitalo esiintyi Pyhän Laurin kappelissa Ylläksellä. Konsertissa hän soitti huuliharppua ja lauloi, ja esitys sujui hienosti. Ylitalo kertoi huuliharpun auttavan unohtamaan kivut keskittymällä soittoon.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Iskelmälaulaja Tarja Ylitalo esiintyi Pyhän Laurin kappelissa Ylläksellä. Konsertissa hän soitti huuliharppua ja lauloi, ja esitys sujui hienosti. Ylitalo kertoi huuliharpun auttavan unohtamaan kivut keskittymällä soittoon.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 5.5.2026 klo 16:00, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Tarja Ylitalo esiintyi Ylläksellä.
Tarja Ylitalo esiintyi Ylläksellä
Tarja Ylitalo on iskelmälaulaja. Hän esiintyi Pyhän Laurin kappelissa Ylläksellä. Ylitalo soitti huuliharppua ja lauloi konsertissa. Hän sanoi, että huuliharppu auttaa unohtamaan kivut. Esitys meni hienosti.
Iskelmälaulaja Tarja Ylitalo esiintyi Pyhän Laurin kappelissa Ylläksellä. Konsertissa hän soitti huuliharppua ja lauloi, ja esitys sujui hienosti. Ylitalo kertoi huuliharpun auttavan unohtamaan kivut keskittymällä soittoon.
Katutaiteilija Banksy on vahvistanut, että Lontoossa sijaitseva uusi patsas on hänen tekemänsä. Veistos kuvaa miestä, joka kantaa kasvonsa peittävää lippua, ja se…
Kulttuuri
Arja Koriseva tuo konsertin "Sinulle lauluista voimaa" Jämsän kirkkoon ensi torstaina. Konsertissa esitetään tunteellisia lauluja, mukaan lukien Korisevan oma teos "Puhun pienillä…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Konsertti
Hämeenlinnassa syntynyt Sorelle-kuoro järjestää ensimmäisen konserttinsa Vanaja-salissa 9. toukokuuta. Alun perin kuoron oli tarkoitus esittää vain yksi yllätyskappale matkalla Italiaan. Kuoronjohtajaksi ryhtynyt…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Konsertti
Näyttelijä ja nukketeatteritaiteilija Rainer Kaunisto on kuollut 75-vuotiaana. Hänen ystävänsä Pirkko Saisio vahvisti uutisen. Kaunisto tunnettiin erityisesti ääninäyttelijänä, ja hänet muistetaan muun…
Kulttuuri
Aalto Puutio, 24, on saanut Vuoden 2025 uusi kuvajournalisti -palkinnon Kuvajournalismi 2025 -kilpailussa. Palkinnon myöntänyt tuomaristo kehui Puution kuvia oivaltaviksi ja kauniiksi,…
Kulttuuri
Venetsian biennaalin kansainvälinen tuomaristo on eronnut Venäjän osallistumisen vuoksi. Tuomaristo oli aiemmin ilmoittanut boikotoivansa palkintojenjakoa maiden, joiden johtajia on määrätty pidätettäväksi, mukaan…
Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.