Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pirkanmaalla sää lämpenee päivä päivältä äitienpäiväviikolla. Meteorologin mukaan korkeapaine tuo poutaa ja lämpötilat voivat nousta jopa 17 asteeseen. Metsäpalovaroitus on kuitenkin yhä voimassa kuivuuden vuoksi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pirkanmaalla sää lämpenee päivä päivältä äitienpäiväviikolla. Meteorologin mukaan korkeapaine tuo poutaa ja lämpötilat voivat nousta jopa 17 asteeseen. Metsäpalovaroitus on kuitenkin yhä voimassa kuivuuden vuoksi.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 5.5.2026 klo 14:26, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Sää lämpenee Pirkanmaalla äitienpäivänä • Sää lämpenee äitienpäiväviikonloppuna.
Sää lämpenee Pirkanmaalla
Pirkanmaalla sää on lämpenemässä äitienpäiväviikolla. Lämpötilat voivat nousta jopa 17 asteeseen. Korkeapaine tuo poutaa, mutta metsäpalovaroitus on voimassa kuivuuden takia. Öisin voi olla pakkasta.
Pirkanmaalla sää lämpenee päivä päivältä äitienpäiväviikolla. Meteorologin mukaan korkeapaine tuo poutaa ja lämpötilat voivat nousta jopa 17 asteeseen. Metsäpalovaroitus on kuitenkin yhä voimassa kuivuuden vuoksi.
Äitienpäiväviikonloppuna Suomessa odotetaan lämpötilan nousevan jopa 20 asteeseen. Tämän viikon keskilämpötila on tavanomainen, mutta Pohjois-Lapissa on kylmempää. Sateita on luvassa, mutta viikonlopuksi sää muuttuu aurinkoisemmaksi.
Lauantaina mitattiin kevään lämpöennätys Mäntsälässä, jossa lämpötila nousi 23,5 asteeseen. Seinäjoella sään lämpeneminen näkyi katukuvassa, kun ihmiset alkoivat käyttää shortseja. Suomalaiset nauttivat…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Kevät, #Sää
Äitienpäivän viikonloppuna korkeapaine tuo monin paikoin poutaa ja keväistä säätä. Sateet väistyvät itään, ja lämpötila voi nousta lähelle 20 astetta. Ensi viikolla…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Äidit, #Sää
Vappupäivä oli kevään lämpimin, mutta lämpötila alkaa laskea. Lauantaina lämpötilat nousevat eteläisessä Suomessa 20–22 asteeseen, kun taas pohjoisessa on viileämpää. Sunnuntaina sää…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Foreca, #Sää
Vappua vietetään monin paikoin Suomessa yli 20 asteen lämpötiloissa. Korkein mitattu lämpötila on 21,2 astetta Salon Kiikalassa. Aurinko paistaa lähes koko maassa,…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Kevät
Huhtikuu oli Suomessa tavanomaista lämpimämpi ja aurinkoisempi. Erityisesti maan keski- ja pohjoisosassa lämpötilat nousivat korkeiksi, ja sademäärät olivat alhaisia. Pohjois-Karjalassa ja muualla…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää
Maanantai tuo pääkaupunkiseudulle sateita, kun aurinkoinen aamu vaihtuu iltapäivällä sateiseksi. Sateet kestävät muutaman tunnin ja siirtyvät myöhemmin Itä-Suomeen. Huhtikuu on ollut kuiva,…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Foreca
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.