Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Euroopan komissio arvioi pian, miten Suomi on toiminut alijäämämenettelyn ehtojen täyttämiseksi. Taloustieteilijät varoittavat markkinoiden mahdollisista reaktioista. Samalla Italia on käynnistänyt kovan pelin, jossa Suomi joutuu valitsemaan puolensa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Euroopan komissio arvioi pian, miten Suomi on toiminut alijäämämenettelyn ehtojen täyttämiseksi. Taloustieteilijät varoittavat markkinoiden mahdollisista reaktioista. Samalla Italia on käynnistänyt kovan pelin, jossa Suomi joutuu valitsemaan puolensa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 5.5.2026 klo 12:00, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomi kohtaa alijäämähaasteen Euroopan komissiolta.
Suomi saa alijäämäarvion pian
Euroopan komissio tarkistaa, onko Suomi toiminut alijäämän korjaamiseksi. Arviointi tapahtuu kesäkuun alussa. Taloustieteilijät sanovat, että markkinoiden reaktiot voivat olla voimakkaita. Italia on myös vaikeassa tilanteessa ja avannut kovan pelin.
Euroopan komissio arvioi pian, miten Suomi on toiminut alijäämämenettelyn ehtojen täyttämiseksi. Taloustieteilijät varoittavat markkinoiden mahdollisista reaktioista. Samalla Italia on käynnistänyt kovan pelin, jossa Suomi joutuu valitsemaan puolensa.
Suomen julkisen talouden alijäämä syvenee tänä vuonna 4,6 prosenttiin bruttokansantuotteesta. Valtiovarainministeriön mukaan Suomi ei pääse alijäämämenettelystä ennen kuin alijäämä laskee alle kolmeen…
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi, #Alijäämä
Suomessa datakeskusten kapasiteetti kasvaa lähivuosina kahdeksankertaiseksi, noin 2,3 gigawattiin. Hallitus valmistelee verotukea, joka on noin 30 miljoonaa euroa. Asiantuntijat kuitenkin varoittavat, että…
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi
Kalmarin liikevoitto ja -vaihto parantuivat edellisvuodesta, mutta eivät täyttäneet analyytikoiden ennusteita. Uusia tilauksia tuli vähemmän kuin viime vuonna, vaikka tilauskanta vastasi odotuksia.…
Talous
Verohallinto lähettää e-laskuehdotuksen noin 400 000 suomalaiselle. Ehdotus auttaa välttämään ylimääräisiä kuluja, kun yhä harvempi saa veroista laskun postitse. E-laskuehdotus on saatavilla…
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi
GameStop on tehnyt yli 55 miljardin dollarin ostotarjouksen eBaysta. Yhtiön toimitusjohtaja Ryan Cohen uskoo, että eBayn arvo voisi olla nykyistä suurempi ja…
Talous
Matkailu- ja ravintolapalvelut Mara sekä Finnair vaativat, että sosiaali- ja terveysministeriö ei saa päättää elinkeinoelämän rajoitustoimista tulevaisuudessa. Lausunto on annettu hallituksen esitysluonnokseen…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.