Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Valkeakoskella on syttynyt palo omakotitalon autotallissa. Pelastuslaitos sai ilmoituksen palosta tiistaina ennen kello 10.30, ja sammutustyöt ovat käynnissä. Paikalla on seitsemän pelastuslaitoksen yksikköä, mutta palon syttymissyystä ei ole tietoa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Valkeakoskella on syttynyt palo omakotitalon autotallissa. Pelastuslaitos sai ilmoituksen palosta tiistaina ennen kello 10.30, ja sammutustyöt ovat käynnissä. Paikalla on seitsemän pelastuslaitoksen yksikköä, mutta palon syttymissyystä ei ole tietoa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 5.5.2026 klo 11:03, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Autotallipalo Valkeakoskella, sammutustyöt käynnissä.
Omakotitalon autotalli palaa
Valkeakoskella on syttynyt palo autotallissa. Pelastuslaitos sai ilmoituksen tiistaina aamulla. Paikalla on seitsemän pelastusyksikköä sammutustöissä. Palon syttymissyystä ei tiedetä vielä.
Valkeakoskella on syttynyt palo omakotitalon autotallissa. Pelastuslaitos sai ilmoituksen palosta tiistaina ennen kello 10.30, ja sammutustyöt ovat käynnissä. Paikalla on seitsemän pelastuslaitoksen yksikköä, mutta palon syttymissyystä ei ole…
Vantaalla syttyneessä tulipalossa kuoli kolme kissaa, kun kuusikerroksisen kerrostalon asunto tuhoutui. Kaksi ihmistä onnistui pelastautumaan, mutta heidät vietiin sairaalaan tarkistettavaksi. Pelastuslaitos evakuoi…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Oulussa syttyi tulipalo, joka sai alkunsa kolmesta jätekontista. Pelastuslaitos on saanut tulipalon hallintaan, mutta alueella leviää terveydelle vaarallista savua. Asukkaita kehotetaan pysymään…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Vantaalla Myyrmäessä syttyi tulipalo kuusikerroksisessa kerrostalossa, jossa kaksi huoneistoa tuhoutui vain muutaman tunnin välein. Ensimmäisessä palossa sunnuntaina evakuoitiin asukkaita ja kolme henkilöä…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Oulun Rautatienkadulla sijaitsevassa ravintolassa on syttynyt tulipalo. Pelastustoimi on aloittanut sammutustyöt, ja alueella liikkumista suositellaan välttämään. Tilanne on edelleen kehittyvä.
Kotimaa
Raaseporin uimahallissa on syttynyt tulipalo kahtena päivänä peräkkäin, ja poliisi epäilee, että eilinen palo on tahallaan sytytetty. Tänään hallin yläpohjassa syttyi uusi…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Suomessa vankien määrä kasvoi viime vuonna 5,6 prosenttia. Ulkomaalaisten vankien päivittäinen keskimäärä nousi 22 prosenttia, mikä tarkoittaa noin 840 ulkomaalaista vankia. Rikosseuraamuslaitos…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.