Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
S-Pankki on ilmoittanut tekevänsä ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Naisten osuus suomalaisissa pörssiyhtiöissä hallitusten jäsenistä on noussut 37 prosenttiin, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
MV Hondiuksella on vahvistettu kaksi hantavirustapausta, ja kolme henkilöä on kuollut. Yksi potilas on tällä hetkellä tehohoidossa. Virustartuntojen vuoksi aluksella suunnitellaan evakuointia sairaille.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
MV Hondiuksella on vahvistettu kaksi hantavirustapausta, ja kolme henkilöä on kuollut. Yksi potilas on tällä hetkellä tehohoidossa. Virustartuntojen vuoksi aluksella suunnitellaan evakuointia sairaille.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 5.5.2026 klo 10:23, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Hantavirustapauksia MV Hondiuksella.
Hantavirustapauksia MV Hondiuksella
MV Hondiuksella on kaksi vahvistettua hantavirustapausta. Kolme ihmistä on kuollut ja yksi on tehohoidossa. Aluksella on suunnitelmia sairastuneiden evakuoimiseksi. Tilanne on vakava ja vaatii toimenpiteitä.
MV Hondiuksella on vahvistettu kaksi hantavirustapausta, ja kolme henkilöä on kuollut. Yksi potilas on tällä hetkellä tehohoidossa. Virustartuntojen vuoksi aluksella suunnitellaan evakuointia sairaille.
Kolme matkustajaa kuoli hantaviruksen aiheuttamaan tautiin risteilyaluksella, joka purjehti Atlantin valtamerellä. Epäillään, että kuolemat liittyvät Andes-virukseen, joka on yksi hantavirustyyppi. Vain osa…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Hantavirus, #Risteily
Risteilyaluksella on todettu hantavirusepidemia, joka on johtanut kolmeen kuolemaan ja yhden henkilön tehohoitoon. Yhteensä kuusi ihmistä on saanut tartunnan risteilyaluksessa, joka matkasi…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Hantavirus, #MVHondius
Risteilyalus MV Hondius on joutunut virusepidemian kouriin, jossa kolme ihmistä on kuollut. Aluksella on havaittu useita hantavirustartuntoja, ja matkustajat ovat jumissa hyteissään.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Hantavirus, #MVHondius
Atlantilla risteilyaluksella on puhjenut tappava virusepidemia, joka on jo aiheuttanut kolmen ihmisen kuoleman. Alus, MV Hondius, on jäänyt jumittamaan Kap Verden sataman…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #MVHondius, #Hantavirus
Risteilyalus MV Hondiuksella on raportoitu useita hantavirustartuntoja, joista kolme on johtanut kuolemaan. Zoonoosivirologian professori Olli Vapalahti arvioi, että kyseessä saattaa olla ihmisestä…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Hantavirus, #MVHondius
Kap Verdessä ankkuroivan MV Hondius -laivan matkustajat eivät saa nousta maihin hantavirusepidemian vuoksi. Maailman terveysjärjestö WHO arvioi, että epidemia aiheuttaa vain vähäisen…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #MVHondius, #Hantavirus
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.