Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kontulan ostoskeskuksessa syttynyt tulipalo on vaatinut yhden ihmisen hengen. S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista, tarjoten 47 prosentin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Yhdysvalloissa salainen palvelu ampui aseistautunutta miestä lähellä Valkoista taloa. Mies avasi tulen agentteja kohti, ja hänet haavoitettiin. Myös yksi sivullinen sai lieviä vammoja.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Yhdysvalloissa salainen palvelu ampui aseistautunutta miestä lähellä Valkoista taloa. Mies avasi tulen agentteja kohti, ja hänet haavoitettiin. Myös yksi sivullinen sai lieviä vammoja.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 5.5.2026 klo 08:32, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Salainen palvelu ampui aseistautunutta miestä • Salainen palvelu ampui aseistautunutta miestä.
Salainen palvelu ampui miestä
Yhdysvalloissa salainen palvelu ampui aseistautunutta miestä. Mies oli lähellä Valkoista taloa ja avasi tulen. Hänet vietiin sairaalaan haavoittuneena. Myös yksi sivullinen sai lieviä vammoja. Tapausta tutkitaan edelleen.
Yhdysvalloissa salainen palvelu ampui aseistautunutta miestä lähellä Valkoista taloa. Mies avasi tulen agentteja kohti, ja hänet haavoitettiin. Myös yksi sivullinen sai lieviä vammoja.
Yhdysvalloissa salainen palvelu ampui aseistautunutta miestä lähellä Valkoista taloa. Mies avasi tulen agentteja kohti, ja hänet haavoitettiin. Myös sivullinen haavoittui lievästi, ja tapausta tutkitaan edelleen.
Washingtonissa on tapahtunut ampumatapaus, jossa poliisi on ampunut yhden henkilön. Salainen palvelu on saapunut tapahtumapaikalle, mutta osapuolten tila ei ole tiedossa. Ihmisiä…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Washington, #SalainenPalvelu
Valkoisen talon kirjeenvaihtajaillallisella agentti sai lievän osuman ampujan luodista. Yhdysvaltain valtakunnansyyttäjä vahvisti, että laukaus tuli epäillyltä Cole Tomas Allenilta. Ampuminen keskeytti illallisen,…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #ValkoinenTalo, #Washington
Kiinassa ilotulitehtaalla tapahtui räjähdys, joka vaati ainakin 21 ihmisen hengen. Loukkaantuneita on yli 60, ja presidentti Xi Jinping on vaatinut asiasta perusteellista…
Ulkomaat
Leipzigissä Saksassa on tapahtunut onnettomuus, jossa autoilija ajoi väkijoukkoon, ja ainakin kaksi ihmistä on kuollut. Useita henkilöitä on myös loukkaantunut. Kuljettaja on…
Ulkomaat
Venäjän presidentti Vladimir Putin on erottanut ilmapuolustuksesta vastaavan kenraali Viktor Afzalovin. Muutos tapahtui useiden drooni-iskujen jälkeen, joita ilmapuolustus ei pystynyt torjumaan. Iskujen…
Ulkomaat
Ruotsin viranomaiset pidättivät kiinalaisen kapteenin, joka epäillään väärennetyn asiakirjan käytöstä. Tankkeri, joka kulkee Syyrian lipun alla, on liitetty Venäjän varjolaivastoon. Aluksen epäillään…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.