Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pakkausyhtiö Huhtamäen osakekurssi on laskenut historiallisen alas, vaikka yhtiön osinkohistoria on vahva. Analyytikot pohtivat, onko nyt oikea aika sijoittaa yhtiöön, jonka tuloskunto on heikentynyt. Yhtiö etsii keinoja suojautua tullirajoituksilta ja hyödyntää Intian markkinoita.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pakkausyhtiö Huhtamäen osakekurssi on laskenut historiallisen alas, vaikka yhtiön osinkohistoria on vahva. Analyytikot pohtivat, onko nyt oikea aika sijoittaa yhtiöön, jonka tuloskunto on heikentynyt. Yhtiö etsii keinoja suojautua tullirajoituksilta ja hyödyntää Intian markkinoita.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 5.5.2026 klo 08:00, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Huhtamäen osake houkuttelee sijoittajia nyt • Elisan osake houkuttelee sijoittajia jälleen.
Huhtamäen osake houkuttelee sijoittajia nyt
Pakkausyhtiö Huhtamäen osake on nyt halvempi kuin ennen. Yhtiön tulos on heikentynyt, mutta osinkohistoria on hyvä. Analyytikot miettivät, onko nyt hyvä aika sijoittaa. Yhtiö haluaa suojautua tullirajoituksilta ja kehittää liiketoimintaansa Intiassa.
Pakkausyhtiö Huhtamäen osakekurssi on laskenut historiallisen alas, vaikka yhtiön osinkohistoria on vahva. Analyytikot pohtivat, onko nyt oikea aika sijoittaa yhtiöön, jonka tuloskunto on heikentynyt. Yhtiö etsii keinoja suojautua…
Teleoperaattori Elisa on onnistunut parantamaan tilannettaan kilpailun kiristyessä. Liittymien vaihtuvuus on rauhoittunut alkuvuoden aikana, mikä on parantanut yhtiön tulosta. Aiemmin korkea asiakasvaihtuvuus on nyt saatu hallintaan.
Teleoperaattori Elisa on onnistunut parantamaan tilannettaan kilpailun kiristyessä. Liittymien vaihtuvuus on rauhoittunut alkuvuonna, mikä viittaa vakaampaan markkinatilanteeseen. Viime vuonna kilpailu oli erityisen…
Talous • jaetut avainsanat: #Elisa, #Osakkeet
Nordea on nostanut kehittyvät osakemarkkinat ylipainoon ja laskenut yhden alueen alipainoon. Pankin päästrategi Antti Saaren mukaan sijoittajat odottavat vahvaa tuloskasvua, vaikka markkinoilla…
Talous • jaetut avainsanat: #Osakkeet, #Sijoittaminen
GameStop on tehnyt yli 55 miljardin dollarin ostotarjouksen eBaysta. Yhtiön toimitusjohtaja Ryan Cohen uskoo, että eBayn arvo voisi olla nykyistä suurempi ja…
Talous
Matkailu- ja ravintolapalvelut Mara sekä Finnair vaativat, että sosiaali- ja terveysministeriö ei saa päättää elinkeinoelämän rajoitustoimista tulevaisuudessa. Lausunto on annettu hallituksen esitysluonnokseen…
Talous
Kansanedustaja Ari Koponen on ostanut yli 200 000 Sotkamo Silverin osaketta, joiden arvo on nyt lähes 80 000 euroa. Koponen perustelee sijoitustaan…
Talous • jaetut avainsanat: #Osakkeet
Iranin ja Yhdysvaltojen väliset jännitteet ovat jälleen nostaneet öljyn hintaa ja laskeneet osakkeita. Wall Streetin markkinat kokivat laskua maanantaina, kun Iran iski…
Talous • jaetut avainsanat: #Osakkeet
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.