Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Oulun Toppilan ja Tuiran alueella on annettu vaaratiedote terveydelle haitallisesta savusta. Asukkaita kehotetaan pysymään sisällä ja sulkemaan ilmanvaihto. Pelastustoimi suosittelee alueen välttämistä, kunnes tilanne on ohi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Oulun Toppilan ja Tuiran alueella on annettu vaaratiedote terveydelle haitallisesta savusta. Asukkaita kehotetaan pysymään sisällä ja sulkemaan ilmanvaihto. Pelastustoimi suosittelee alueen välttämistä, kunnes tilanne on ohi.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 4.5.2026 klo 19:49, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Iltalehti, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Oulussa on vaarallista savua • Jätekonttipalo Oulussa aiheuttaa vaarallista savua • Tulipalo Oulussa, vaaratiedote voimassa.
Oulussa on vaarallista savua
Oulun Toppilan ja Tuiran alueella on vaarallista savua. Pelastustoimi on antanut varoituksen asukkaille. Asukkaita kehotetaan pysymään sisällä ja sulkemaan ilmanvaihto. Alueella liikkumista kannattaa välttää.
Oulun Toppilan ja Tuiran alueella on annettu vaaratiedote terveydelle haitallisesta savusta. Asukkaita kehotetaan pysymään sisällä ja sulkemaan ilmanvaihto. Pelastustoimi suosittelee alueen välttämistä, kunnes tilanne on ohi.
Oulussa syttyi tulipalo, joka sai alkunsa kolmesta jätekontista. Pelastuslaitos on saanut tulipalon hallintaan, mutta alueella leviää terveydelle vaarallista savua. Asukkaita kehotetaan pysymään sisätiloissa ja sulkemaan ilmanvaihto.
Oulussa Messipojantiellä syttyi tulipalo, joka aiheutti tummaa savua kaupungin ylle. Tuirassa ja Toppilassa annettiin vaaratiedote, joka kehotti ihmisiä pysymään sisätiloissa. Pelastuslaitos on sammutustöissä ja tilanne on parantumassa.
Oulussa Messipojantiellä syttyi tulipalo, josta nousee tummaa savua. Tuirassa ja Toppilassa asukkaita kehotetaan pysymään sisätiloissa ja sulkemaan ovet, ikkunat sekä ilmastointilaitteet. Palo on kierrätyskeskuksen pihassa, ja pelastuslaitos on…
Oulussa Messipojantiellä on syttynyt tulipalo, josta nousee tummaa savua. Tuirassa asukkaita kehotetaan pysymään sisätiloissa ja sulkemaan ovet, ikkunat sekä ilmastointi. Palo on tapahtunut kierrätyskeskuksen pihassa, jossa palaa elektroniikkajätettä.
Rekka syttyi palamaan Pirkkalassa sunnuntai-iltana. Tulipalo tuhosi rekan ja sen kyydissä olleen haketin täysin, mutta henkilövahinkoja ei tullut. Liikenne Vaasan suuntaan on…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Paimion liikenneonnettomuudessa kuoli yksi matkustaja, kun auto päätyi väärälle kaistalle ja törmäsi kahteen muuhun autoon. Kuljettajaa epäillään törkeistä rikoksista, ja poliisi tutkii…
Liikenne
Turun ja Helsingin välinen moottoritie Paimiossa ruuhkautui vakavan onnettomuuden vuoksi. Silminnäkijän mukaan paikalla oli kaksi pahoin vaurioitunutta henkilöautoa, ja näky oli karu.…
Liikenne
Porissa Helsingintiellä tapahtui onnettomuus, jossa jalankulkija jäi auton alle ja kuoli. Onnettomuus tapahtui lauantaina puolen yön jälkeen, ja poliisi tutkii tapausta edelleen.…
Liikenne
Konnevedellä tapahtui liikenneonnettomuus, jossa polkupyöräilijä kuoli. Onnettomuus sattui henkilöauton ja polkupyörän välille perjantaina iltapäivällä. Poliisi tutkii onnettomuuden syitä.
Liikenne
Valtatie 9 on suljettu usean ajoneuvon liikenneonnettomuuden vuoksi lähellä Jyväskylää. Pelastuslaitos on käynnistänyt pelastustoimet onnettomuuspaikalla, jossa on useita yksiköitä. Tiedotteen mukaan sulku…
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.