Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
K-ryhmän rekka on herättänyt huomiota Khamenein hautajaisissa, kun taas S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Kaupan logo näkyi…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomalaiset arvioivat taloustilanteensa keskimäärin huonoksi. Moni on tyytymätön ja antaa arvosanaksi vain yhden asteikolla yhdestä kymmeneen. Uuden tehtävän aloittaneen Minna Hellen mukaan monet ovat valmiita etsimään uusia kokemuksia, kuten reppureissaamista.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomalaiset arvioivat taloustilanteensa keskimäärin huonoksi. Moni on tyytymätön ja antaa arvosanaksi vain yhden asteikolla yhdestä kymmeneen. Uuden tehtävän aloittaneen Minna Hellen mukaan monet ovat valmiita etsimään uusia kokemuksia, kuten reppureissaamista.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 4.5.2026 klo 16:00, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomalaiset ovat tyytymättömiä taloustilanteeseen.
Suomalaiset eivät ole tyytyväisiä talouteen
Monet suomalaiset kokevat taloustilanteen huonoksi. He antavat arvosanaksi vain yhden yhdestä kymmeneen. Minna Helle kertoo, että ihmiset etsivät uusia kokemuksia, kuten reppureissaamista. Tämä voi kertoa halusta muuttaa asioita.
Suomalaiset arvioivat taloustilanteensa keskimäärin huonoksi. Moni on tyytymätön ja antaa arvosanaksi vain yhden asteikolla yhdestä kymmeneen. Uuden tehtävän aloittaneen Minna Hellen mukaan monet ovat valmiita etsimään uusia kokemuksia,…
Konkurssien määrä Suomessa laski huhtikuussa 18 prosenttia maaliskuusta. Huhtikuussa alkoi 278 konkurssia, kun maaliskuussa niitä oli 337. Vaikka lasku on merkittävä, konkurssien…
Talous • jaetut avainsanat: #Talous, #Suomi
Suomen julkisen talouden alijäämä syvenee tänä vuonna 4,6 prosenttiin bruttokansantuotteesta. Valtiovarainministeriön mukaan Suomi ei pääse alijäämämenettelystä ennen kuin alijäämä laskee alle kolmeen…
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi, #Talous
Suomessa datakeskusten kapasiteetti kasvaa lähivuosina kahdeksankertaiseksi, noin 2,3 gigawattiin. Hallitus valmistelee verotukea, joka on noin 30 miljoonaa euroa. Asiantuntijat kuitenkin varoittavat, että…
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi
Suomen bruttokansantuote kasvoi tammi-maaliskuussa 0,9 prosenttia edellisestä neljänneksestä, mikä ylitti odotukset. Vaikka kansainväliset konfliktit, kuten sota Iranissa, vaikuttavat talouteen, suomalaiset kuluttajat ovat…
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi, #Talous
Entinen talousvirkamies Erkki Virtanen nostaa esiin Suomen talouden heikkouden ja yritysten kyvyttömyyden luoda kasvua. Hän arvostelee myös hallituksen ristiriitaisia toimia ja vertaa…
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi, #Talous
GameStop on tehnyt yli 55 miljardin dollarin ostotarjouksen eBaysta. Yhtiön toimitusjohtaja Ryan Cohen uskoo, että eBayn arvo voisi olla nykyistä suurempi ja…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.