Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Rovaniemellä tapahtui miekkahyökkäys, jossa uhri valittiin väärin. Mieskolmikko saapui baariin, ja yksi heistä löi toista miestä miekalla. Tuomioistuin tuomitsi syytetyn viiden vuoden ja viiden kuukauden vankeuteen tapon yrityksestä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Rovaniemellä tapahtui miekkahyökkäys, jossa uhri valittiin väärin. Mieskolmikko saapui baariin, ja yksi heistä löi toista miestä miekalla. Tuomioistuin tuomitsi syytetyn viiden vuoden ja viiden kuukauden vankeuteen tapon yrityksestä.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 4.5.2026 klo 14:43, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Miekkahyökkäys kohdistui väärään uhriin • Miekkahyökkäys kohdistui väärään uhriin • Miekkahyökkäys kohdistui väärään uhriin.
Miekkahyökkäys väärään henkilöön
Rovaniemellä baarin edustalla tapahtui miekkahyökkäys. Mieskolmikko etsi baarista tiettyä henkilöä, mutta erehtyi. He löivät toista miestä miekalla, ja tämä sai vammoja. Oikeus tuomitsi syytetyn viideksi vuodeksi vankeuteen.
Rovaniemellä tapahtui miekkahyökkäys, jossa uhri valittiin väärin. Mieskolmikko saapui baariin, ja yksi heistä löi toista miestä miekalla. Tuomioistuin tuomitsi syytetyn viiden vuoden ja viiden kuukauden vankeuteen tapon yrityksestä.
Rovaniemellä tapahtui miekkahyökkäys, jossa uhri oli väärä henkilö. Mieskolmikko saapui baariin, ja yksi heistä löi toista miekalla. Tuomioistuimen mukaan syytetty sai viisi vuotta ja viisi kuukautta vankeutta tapon…
Rovaniemellä tapahtui miekkahyökkäys, jossa uhri valittiin väärin. Mieskolmikko saapui baariin, ja yksi heistä löi toista miestä miekalla. Tuomioistuin tuomitsi syytetyn viiden vuoden ja viiden kuukauden vankeuteen tapon yrityksestä.
Rovaniemen käräjäoikeus tuomitsi miehen tapon yrityksestä viiden vuoden ja viiden kuukauden vankeuteen. Väkivallanteko tapahtui maaliskuussa ravintolan edessä, ja uhri sai vakavia vammoja,…
Rikos • jaetut avainsanat: #Rovaniemi, #Taponyritys
Rovaniemellä tutkitaan väkivaltarikosepäilyä, johon liittyen useita poliisipartioita on paikalla. Lapin poliisilaitos ilmoittaa, että sivullisille ei ole vaaraa. Poliisi sai hälytyksen sunnuntaina kello…
Rikos • jaetut avainsanat: #Rovaniemi
Rovaniemellä tapahtui vakava väkivaltatilanne, jossa 54-vuotias mies pahoinpiteli 44-vuotiaan isän. Isku johti uhrin kuolemaan sairaalassa toukokuussa 2024. Tapaus käsitellään Lapin käräjäoikeudessa, ja…
Rikos • jaetut avainsanat: #Rovaniemi, #Oikeus
Vantaan Viertolan kouluampujan sukulainen on myöntänyt antaneensa revolverin pojalle, joka käytti asetta koulussa. Syyttäjä vaatii miehelle ehdollista vankeutta ampuma-aserikoksesta, koska hän ei…
Rikos
Turun poliisi epäilee 43-vuotiasta miestä entisen puolisonsa murhasta. Aluksi tapausta tutkittiin tappona, mutta se muuttui murhaksi. Väkivallanteossa oli myös alaikäinen perheenjäsen, joka…
Rikos
Kauhajoen Aronkylässä poliisi otti kiinni 20-vuotiaan miehen, joka liikkui aseen kanssa. Kiinniotto tapahtui keskiviikkona, ja miehen hallussa ei ollut asetta kiinniottohetkellä, mutta…
Rikos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.