Nimipäivä:
Tiina, Kirsti, Kirsi, Kiia, Krista, Kristiina, Tinja
13°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:01

Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…


Savolaiset hiihtotähdet palaavat maajoukkueeseen

Aihesivu: Savolaiset hiihtotähdet palaavat maajoukkueeseen

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Iivo ja Kerttu Niskanen ovat palanneet Suomen maastohiihdon A-maajoukkueeseen. Heidät on nimetty maanantaina julkaistulle joukkueen listalle. Niskaset ovat tunnettuja hiihtäjiä, ja heidän paluunsa on odotettu uutinen.

  • 1 juttua
  • 1 lähdettä
  • Talviurheilu
  • Päivitetty 4.5.2026 klo 14:31
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Iivo ja Kerttu Niskanen ovat palanneet Suomen maastohiihdon A-maajoukkueeseen. Heidät on nimetty maanantaina julkaistulle joukkueen listalle. Niskaset ovat tunnettuja hiihtäjiä, ja heidän paluunsa on odotettu uutinen.

Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 4.5.2026 klo 14:31, pääluokka Talviurheilu.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Savolaiset hiihtotähdet palaavat maajoukkueeseen.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 4.5.2026 klo 14:31.
  • Koosteessa on nyt 1 juttua 1 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Talviurheilu.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Niskanen, #IivoNiskanen, #KerttuNiskanen.

Selkokielinen yhteenveto

Savolaiset hiihtotähdet palaavat maajoukkueeseen

Iivo ja Kerttu Niskanen ovat taas Suomen hiihtomaajoukkueessa. Heidät on valittu A-maajoukkueeseen. Niskaset ovat tunnettuja hiihtäjiä. Heidän paluunsa on tärkeä uutinen hiihtourheilulle.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin.
Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän.
Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.


ENNUSTE

Heinien ja pujon kukinta jatkuu.
Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia.
Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.