Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
S-Pankki on ilmoittanut tekevänsä ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Naisten osuus suomalaisissa pörssiyhtiöissä hallitusten jäsenistä on noussut 37 prosenttiin, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Helsingin pörssi jatkoi vahvassa nousussa maanantaina, ja Nokian osake nousi 6,74 prosenttia. Yleisindeksi OMX Helsinki oli iltapäivällä 0,84 prosentin nousussa. Maailmalla pörssit kokivat epävarmuutta Iranin uutisten vuoksi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Helsingin pörssi jatkoi vahvassa nousussa maanantaina, ja Nokian osake nousi 6,74 prosenttia. Yleisindeksi OMX Helsinki oli iltapäivällä 0,84 prosentin nousussa. Maailmalla pörssit kokivat epävarmuutta Iranin uutisten vuoksi.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 4.5.2026 klo 13:46, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Nokia johtaa Helsingin pörssin nousua • Nokia nousi pörssissä 8,2 prosenttia.
Nokia vie Helsingin pörssiä ylöspäin
Helsingin pörssi nousi maanantaina. Nokian osake nousi 6,74 prosenttia. Yleisindeksi oli 0,84 prosenttia korkeampi. Maailmalla oli epävarmuutta Iranin uutisten takia.
Helsingin pörssi jatkoi vahvassa nousussa maanantaina, ja Nokian osake nousi 6,74 prosenttia. Yleisindeksi OMX Helsinki oli iltapäivällä 0,84 prosentin nousussa. Maailmalla pörssit kokivat epävarmuutta Iranin uutisten vuoksi.
Nokia osake nousi Helsingin pörssissä 8,2 prosenttia avauksen yhteydessä. Yhtiön osake on noussut erityisesti tekoälyhuuman myötä, kun se ilmoitti yhteistyöstään Nvidian kanssa. Helsingin pörssi avasi myös nousussa, yleisindeksi…
Nokia on jälleen Helsingin pörssin suurin yhtiö, ja sen osakekurssi on ylittänyt kymmenen euroa. Nousun taustalla on erityisesti yhteistyö sirujätti Nvidian kanssa,…
Talous • jaetut avainsanat: #Nokia, #HelsinginPörssi
GameStop on tehnyt yli 55 miljardin dollarin ostotarjouksen eBaysta. Yhtiön toimitusjohtaja Ryan Cohen uskoo, että eBayn arvo voisi olla nykyistä suurempi ja…
Talous
Matkailu- ja ravintolapalvelut Mara sekä Finnair vaativat, että sosiaali- ja terveysministeriö ei saa päättää elinkeinoelämän rajoitustoimista tulevaisuudessa. Lausunto on annettu hallituksen esitysluonnokseen…
Talous
Helsingin pörssissä on havaittu teknisiä häiriöitä, jotka ovat vaikuttaneet OMXH25-indeksiin. Nasdaqin mukaan indeksin arvot ovat virheellisiä, ja asiaa selvitetään parhaillaan. Päivityksiä kursseihin…
Talous • jaetut avainsanat: #HelsinginPörssi
Helsingin pörssistä on nostettu esiin kolme yhtiötä, joilla on merkkejä käänteestä kannattavuudessa. Näiden yhtiöiden osakkeet ovat vielä kohtuuhintaisia, vaikka sijoittajien luottamus on…
Talous • jaetut avainsanat: #HelsinginPörssi
Lähes 40 Helsingin pörssin yhtiötä esittelee alkuvuoden tuloksensa. Tällä viikolla tuloksensa julkaisevat muun muassa Sampo, Mandatum, Tokmanni ja Stora Enso. Markkinoilla seurataan…
Talous • jaetut avainsanat: #HelsinginPörssi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.