Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Elisa ja MTV ovat saavuttaneet sopimuksen, jonka myötä MTV:n kanavat ovat jälleen katsottavissa Elisa Viihteessä ja Elisan kaapeli-tv:ssä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Uusien henkilöautojen myynti Suomessa laski huhtikuussa 8,8 prosenttia verrattuna viime vuoteen. Ensirekisteröintejä tehtiin 5 704, ja myös vuoden ensimmäisten kuukausien myyntiluvut heikkenivät. Autoalan Tiedotuskeskus kertoo, että epävarmuus kansainvälisistä kriiseistä vaikuttaa kuluttajien luottamukseen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Uusien henkilöautojen myynti Suomessa laski huhtikuussa 8,8 prosenttia verrattuna viime vuoteen. Ensirekisteröintejä tehtiin 5 704, ja myös vuoden ensimmäisten kuukausien myyntiluvut heikkenivät. Autoalan Tiedotuskeskus kertoo, että epävarmuus kansainvälisistä kriiseistä vaikuttaa kuluttajien luottamukseen.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 4.5.2026 klo 11:06, pääluokka Autot.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Autojen myynti Suomessa romahti huhtikuussa.
Autojen myynti laski huhtikuussa
Suomessa myytiin huhtikuussa 5 704 uutta henkilöautoa. Tämä on 8,8 prosenttia vähemmän kuin viime vuonna. Ensimmäisten neljän kuukauden myynti laski myös hieman. Autoala sanoo, että epävarmuus vaikuttaa kuluttajien päätöksiin.
Uusien henkilöautojen myynti Suomessa laski huhtikuussa 8,8 prosenttia verrattuna viime vuoteen. Ensirekisteröintejä tehtiin 5 704, ja myös vuoden ensimmäisten kuukausien myyntiluvut heikkenivät. Autoalan Tiedotuskeskus kertoo, että epävarmuus kansainvälisistä…
Cupran odotettu sähköauto Raval on nyt Suomessa. Auto perustuu samaan teknologiaan kuin VW ID.Polo ja Skoda Epiq. Raval on suunniteltu edulliseksi vaihtoehdoksi,…
Autot • jaetut avainsanat: #Suomi
Ford ja Renault ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka myötä Renault valmistaa kaksi pientä sähköautoa Fordille vuoteen 2028 mennessä. Fordin Euroopan johtaja Jim Baumbick…
Autot • jaetut avainsanat: #Autoala
Uusien henkilöautojen ensirekisteröinnit kasvoivat EU-alueella neljä prosenttia vuoden 2026 ensimmäisellä neljänneksellä. Suomessa kasvua oli kolme prosenttia, mikä on maltillisempaa verrattuna muuhun Eurooppaan.
Autot • jaetut avainsanat: #Suomi
Polttoaineiden hinnannousu on vauhdittanut sähköautojen myyntiä Euroopassa. Suomeen maaliskuussa rekisteröidyistä uusista autoista lähes puolet oli sähköautoja. Myynti kasvoi vuoden ensimmäisellä neljänneksellä 33,5…
Autot • jaetut avainsanat: #Suomi
Sähköautojen myynti on saavuttanut ennätyslukuja Suomessa, kun maaliskuussa rekisteröitiin 3368 uutta sähköautoa. Sähköautojen osuus ensirekisteröinneistä nousi lähes 50 prosenttiin.
Autot • jaetut avainsanat: #Autoala
Suomi on Euroopan huonoin maa sähköautojen toimintamatkoissa, jääden keskimäärin 344 kilometriin yhdellä latauksella. Euroopan mediaani on 400 kilometriä, ja Suomea seuraavat Norja…
Autot • jaetut avainsanat: #Suomi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 03.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät ovat maan lounaisissa osissa pieniä ja muualla maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölyä on ilmassa maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan eteläosissa. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärien odotetaan jäävän koko maassa enimmillään kohtalaisiksi lukuun ottamatta Lappia, missä määrät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.