Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Maratonjuoksija Alisa Vainio on solminut merkittävän kenkäsopimuksen Tokion MM-kisojen jälkeen. Sopimus tuo hänelle kuusinumeroisen summan vuodessa. Vainio tienaa myös kilpailuista jaettavia palkintoja ja starttirahoja.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Maratonjuoksija Alisa Vainio on solminut merkittävän kenkäsopimuksen Tokion MM-kisojen jälkeen. Sopimus tuo hänelle kuusinumeroisen summan vuodessa. Vainio tienaa myös kilpailuista jaettavia palkintoja ja starttirahoja.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 4.5.2026 klo 11:03, pääluokka Yleisurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Helsingin Sanomat, Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Alisa Vainio solmi kenkäsopimuksen • Alisa Vainio solmi kenkäsopimuksen • Alisa Vainio nousee Suomen urheilujoukoissa.
Alisa Vainio sai kenkäsopimuksen
Alisa Vainio on maratonjuoksija. Hän sai kenkäsopimuksen Tokion MM-kisojen jälkeen. Sopimus tuo hänelle paljon rahaa vuodessa. Vainio saa myös rahaa kilpailuista ja starttirahoista.
Maratonjuoksija Alisa Vainio on solminut merkittävän kenkäsopimuksen Tokion MM-kisojen jälkeen. Sopimus tuo hänelle kuusinumeroisen summan vuodessa. Vainio tienaa myös kilpailuista jaettavia palkintoja ja starttirahoja.
Alisa Vainio on solminut merkittävän kenkädiilin Tokion MM-kisojen jälkeen. Sopimus tuo hänelle kuusinumeroisen summan vuodessa. Vainio tienaa myös kilpailuista jaettavia palkintoja.
Alisa Vainio on noussut yhdeksi Suomen tunnetuimmista urheilijoista maratonjuoksussa. Hän teki uransa alussa huikean suorituksen juoksemalla maratonin aikaan 2.33.24. Vainio on myös voittanut aikuisten Suomen mestaruuden 10 000…
Alisa Vainio kilpaili Pariisin maratonilla ja saavutti kuudennen sijan. Hän juoksi matkan ajassa 2.21.35, mikä jäi alle minuutin hänen omasta Suomen ennätyksestään.…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #AlisaVainio, #Yleisurheilu
Kanadalainen seiväshyppääjä Alysha Newman on saanut 20 kuukauden kilpailukiellon dopingtestauksen olinpaikkatietojen laiminlyönnin vuoksi. Hän laiminlöi tietojen ilmoittamisen kolmesti vuoden aikana, ja kilpailukielto…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Kestävyysjuoksija Alisa Vainio joutui jättämään lauantain puolimaratonin SM-kilpailun väliin vatsataudin vuoksi. Vainio ilmoitti asiasta Instagramissa, ja hänen managerinsa kertoi, että oireet alkoivat…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #AlisaVainio
Paavo Nurmi nostetaan kunniaseinälle Penn Relays -tapahtumassa Philadelphiassa. Tapahtuma, joka on maailman vanhin viestijuoksutapahtuma, kerää vuosittain suuren määrän katsojia. Nurmi, joka voitti…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Aitajuoksija Reetta Hurske on ilmoittanut sosiaalisessa mediassa, että hän aloittaa lepotauon istuinkyhmyn vuoksi. Vaiva on haitannut hänen harjoitteluaan jo hallikaudella.
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #yleisurheilu
Allyson Felix, 40, aikoo palata kilparadoille ja tavoittelee paikkaa Los Angelesin kesäolympialaisissa vuonna 2028. Felix on olympiayleisurheilun menestynein nainen 11 mitalillaan, mukaan…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.