Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Tampereen taidemuseo avaa 19. toukokuuta Helene Schjerfbeckin pienoisnäyttelyn, johon kuuluu viisi teosta Nordean Taidesäätiön kokoelmista. Näyttelyyn kuuluu muun muassa Schjerfbeckin vuonna 1907 maalaama teos Hiljaisuus, joka lennätettiin New Yorkista. Teos oli aiemmin esillä The Metropolitan Museum of Modern Artin näyttelyssä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Tampereen taidemuseo avaa 19. toukokuuta Helene Schjerfbeckin pienoisnäyttelyn, johon kuuluu viisi teosta Nordean Taidesäätiön kokoelmista. Näyttelyyn kuuluu muun muassa Schjerfbeckin vuonna 1907 maalaama teos Hiljaisuus, joka lennätettiin New Yorkista. Teos oli aiemmin esillä The Metropolitan Museum of Modern Artin näyttelyssä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 4.5.2026 klo 09:15, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Schjerfbeckin teoksia esille Tampereelle.
Schjerfbeckin teoksia tulee Tampereelle
Tampereen taidemuseo avaa 19. toukokuuta näyttelyn, jossa on viisi Helene Schjerfbeckin teosta. Yksi teoksista on Hiljaisuus, joka on maalattu vuonna 1907. Tämä teos lennätettiin New Yorkista, missä se oli esillä MOMA:ssa. Näyttely täydentää aikaisempaa Encore!-kokoelmanäyttelyä.
Tampereen taidemuseo avaa 19. toukokuuta Helene Schjerfbeckin pienoisnäyttelyn, johon kuuluu viisi teosta Nordean Taidesäätiön kokoelmista. Näyttelyyn kuuluu muun muassa Schjerfbeckin vuonna 1907 maalaama teos Hiljaisuus, joka lennätettiin New…
Tampereen taidemuseo sulkee ovensa 14. kesäkuuta, kun aloitetaan yli 36 miljoonan euron suuruinen uudistus. Tontille rakennetaan kaksi uutta rakennusta, Siilo ja Paja,…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Tampere, #Taidemuseo
Tampereen Särkänniemen alueella aloitetaan asemakaavan muutos, joka mahdollistaa Sara Hildénin taidemuseon laajentamisen. Asemakaavan osallistumis- ja arviointisuunnitelma on nähtävillä ja kommentoitavissa 30. huhtikuuta…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Tampere, #Taidemuseo
Katutaiteilija Banksy on vahvistanut, että Lontoossa sijaitseva uusi patsas on hänen tekemänsä. Veistos kuvaa miestä, joka kantaa kasvonsa peittävää lippua, ja se…
Kulttuuri
Näyttelijä ja nukketeatteritaiteilija Rainer Kaunisto on kuollut 75-vuotiaana. Hänen ystävänsä Pirkko Saisio vahvisti uutisen. Kaunisto tunnettiin erityisesti ääninäyttelijänä, ja hänet muistetaan muun…
Kulttuuri
Tampereen ooppera ja Tampere-talo järjestävät Lasten oopperafestivaalin, joka vie nuoret osallistujat oopperan maailmaan. Festivaalilla lapset pääsevät kokeilemaan ja kokemaan oopperan taikaa eri…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Tampere
Mezzosopraano Joyce DiDonato esiintyy elokuussa Tampere-talossa. Hän esittää laulusarjan, joka perustuu Emily Dickinsonin runoihin. DiDonato on tunnettu oopperalaulaja, joka rikkoo musiikkimaailman rajoja.
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Tampere
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.