Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Keminmaassa Pölhön koululla järjestettiin piispantarkastus, joka oli rehtori Maikki Manniselle ensimmäinen. Tilaisuus herätti erityistä jännitystä koulun väessä. Uuden rehtorin odotukset ja tunnelmat olivat korkealla.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Keminmaassa Pölhön koululla järjestettiin piispantarkastus, joka oli rehtori Maikki Manniselle ensimmäinen. Tilaisuus herätti erityistä jännitystä koulun väessä. Uuden rehtorin odotukset ja tunnelmat olivat korkealla.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 4.5.2026 klo 08:49, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Lapin Kansa.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Piispantarkastus Keminmaan koululla herätti jännitystä.
Piispantarkastus Keminmaassa herätti jännitystä
Keminmaassa oli piispantarkastus Pölhön koululla. Rehtori Maikki Manninen oli jännittynyt, koska tämä oli hänen ensimmäinen tarkastuksensa. Koulun väki oli myös innoissaan tapahtumasta. Tunnelma oli korkealla ja kaikki odottivat tilaisuutta.
Keminmaassa Pölhön koululla järjestettiin piispantarkastus, joka oli rehtori Maikki Manniselle ensimmäinen. Tilaisuus herätti erityistä jännitystä koulun väessä. Uuden rehtorin odotukset ja tunnelmat olivat korkealla.
Vantaalla syttyneessä tulipalossa kuoli kolme kissaa, kun kuusikerroksisen kerrostalon asunto tuhoutui. Kaksi ihmistä onnistui pelastautumaan, mutta heidät vietiin sairaalaan tarkistettavaksi. Pelastuslaitos evakuoi…
Kotimaa
Mustasaaressa kadonnut 78-vuotias nainen on löytynyt. Hänet löydettiin maastosta iltakahdeksan jälkeen, ja hän oli kylmissään. Etsinnöissä käytettiin useita poliisipartioita sekä dronea.
Kotimaa
Vappupäivänä Ypäjän hevosopistolla tapahtui traaginen ratsastusonnettomuus, jossa kuoli noin kuusikymppinen ratsastusopettaja. Nainen oli ollut aktiivinen hevosalan ammattilainen ja vaikuttanut alueen ratsastuspiireissä vuosikymmeniä.…
Kotimaa
Susanna Frey, tunnettu hevosalan vaikuttaja, kuoli tapaturmaisesti Ypäjällä perjantaina. Hänen ystävänsä kokoontuivat muistelemaan häntä tapahtumassa, jota Frey itse oli järjestämässä. Onnettomuus sattui…
Kotimaa
Vantaalla Myyrmäessä syttyi tulipalo kuusikerroksisessa kerrostalossa, jossa kaksi huoneistoa tuhoutui vain muutaman tunnin välein. Ensimmäisessä palossa sunnuntaina evakuoitiin asukkaita ja kolme henkilöä…
Kotimaa
Tammisaaren uimahallissa syttyi tulipalo lauantai-iltapäivänä, mikä johti uimahallin evakuointiin. Vessassa syttynyt tuli aiheutti savun leviämistä muualle halliin, ja kolme henkilöä vietiin sairaalaan…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.