Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
S-Pankki on ilmoittanut tekevänsä ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Naisten osuus suomalaisissa pörssiyhtiöissä hallitusten jäsenistä on noussut 37 prosenttiin, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Miko Jaakkola aloittaa Kotkan kaupunginteatterin johtajana joulukuussa. Hän on aiemmin toiminut teatterin johtajana vuosina 2017-2024 ja palaa nyt Tampereen työläisteatterista. Jaakkola tavoittelee katsojamäärien nousua ja kaipaa Kotkassa erityisesti merta ja tuttuja ihmisiä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Miko Jaakkola aloittaa Kotkan kaupunginteatterin johtajana joulukuussa. Hän on aiemmin toiminut teatterin johtajana vuosina 2017-2024 ja palaa nyt Tampereen työläisteatterista. Jaakkola tavoittelee katsojamäärien nousua ja kaipaa Kotkassa erityisesti merta ja tuttuja ihmisiä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 4.5.2026 klo 06:40, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Miko Jaakkola palaa Kotkan teatterin johtajaksi.
Jaakkola palaa Kotkan teatteriin
Miko Jaakkola alkaa johtaa Kotkan kaupunginteatteria joulukuussa. Hän on ollut aiemmin teatterin johtaja vuosina 2017-2024. Jaakkola haluaa nostaa katsojamääriä. Hän kaipaa Kotkassa merta ja tuttuja ihmisiä.
Miko Jaakkola aloittaa Kotkan kaupunginteatterin johtajana joulukuussa. Hän on aiemmin toiminut teatterin johtajana vuosina 2017-2024 ja palaa nyt Tampereen työläisteatterista. Jaakkola tavoittelee katsojamäärien nousua ja kaipaa Kotkassa erityisesti…
Katutaiteilija Banksy on vahvistanut, että Lontoossa sijaitseva uusi patsas on hänen tekemänsä. Veistos kuvaa miestä, joka kantaa kasvonsa peittävää lippua, ja se…
Kulttuuri
Näyttelijä ja nukketeatteritaiteilija Rainer Kaunisto on kuollut 75-vuotiaana. Hänen ystävänsä Pirkko Saisio vahvisti uutisen. Kaunisto tunnettiin erityisesti ääninäyttelijänä, ja hänet muistetaan muun…
Kulttuuri
Näyttelijä ja nukketeatteritaiteilija Rainer Kaunisto on kuollut 2. toukokuuta. Hän oli tunnettu Taavi-tontun ääninäyttelijänä ja perusti Nukketeatteri Rooman vuonna 1996. Kaunisto työskenteli…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Teatteri
Hämeenlinnan Eräs-teatterissa ensi viikolla nähdään Sirkka Turkan runokokoelmaan perustuva esitys. Teos yhdistää runoutta, musiikkia ja teatteria, ja sen esittävät Kaija Pakarinen, Tapani…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Teatteri
Aalto Puutio, 24, on saanut Vuoden 2025 uusi kuvajournalisti -palkinnon Kuvajournalismi 2025 -kilpailussa. Palkinnon myöntänyt tuomaristo kehui Puution kuvia oivaltaviksi ja kauniiksi,…
Kulttuuri
Hämeen Sanomien julkaisemissa kuvissa esitellään Hämeenlinnan teatterin merkittäviä hetkiä ja näyttelijöitä 1990-luvulta koronavuosiin. Kuvissa näkyvät muun muassa suositut esitykset kuten Ladies' Night…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Teatteri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.