Nimipäivä:
Lauri, Lasse, Lassi
18°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.


Tampereen taidemuseo sulkeutuu remontin vuoksi

Aihesivu: Tampereen taidemuseo sulkeutuu remontin vuoksi

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Tampereen taidemuseo sulkee ovensa 14. kesäkuuta, kun aloitetaan yli 36 miljoonan euron suuruinen uudistus. Tontille rakennetaan kaksi uutta rakennusta, Siilo ja Paja, ja nykyiset rakennukset peruskorjataan. Rakentaminen alkaa elokuussa ja valmistuu kesäkuussa 2029.

  • 1 juttua
  • 1 lähdettä
  • Kulttuuri
  • Päivitetty 4.5.2026 klo 06:30
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Tampereen taidemuseo sulkee ovensa 14. kesäkuuta, kun aloitetaan yli 36 miljoonan euron suuruinen uudistus. Tontille rakennetaan kaksi uutta rakennusta, Siilo ja Paja, ja nykyiset rakennukset peruskorjataan. Rakentaminen alkaa elokuussa ja valmistuu kesäkuussa 2029.

Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 4.5.2026 klo 06:30, pääluokka Kulttuuri.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Tampereen taidemuseo sulkeutuu remontin vuoksi.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 4.5.2026 klo 06:30.
  • Koosteessa on nyt 1 juttua 1 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Kulttuuri.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Tampere, #Taidemuseo, #Rakentaminen.

Selkokielinen yhteenveto

Taidemuseo sulkeutuu remontin takia

Tampereen taidemuseo sulkee ovensa 14. kesäkuuta. Remontti maksaa yli 36 miljoonaa euroa. Tontille rakennetaan kaksi uutta rakennusta, Siilo ja Paja. Nykyiset rakennukset korjataan samalla. Rakentaminen alkaa elokuussa ja valmistuu kesäkuussa 2029.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin.
Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla.
Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.
Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti.
Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia.


ENNUSTE

Heinien ja pujon kukinta jatkuu.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi.
Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän.
Sateet laskevat siitepölymääriä.