Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Vantaalla syttyneessä tulipalossa kuoli kolme kissaa, kun kuusikerroksisen kerrostalon asunto tuhoutui. Kaksi ihmistä onnistui pelastautumaan, mutta heidät vietiin sairaalaan tarkistettavaksi. Pelastuslaitos evakuoi rappukäytävän asukkaita savun vuoksi ja tutkii tulipalon syttymissyytä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Vantaalla syttyneessä tulipalossa kuoli kolme kissaa, kun kuusikerroksisen kerrostalon asunto tuhoutui. Kaksi ihmistä onnistui pelastautumaan, mutta heidät vietiin sairaalaan tarkistettavaksi. Pelastuslaitos evakuoi rappukäytävän asukkaita savun vuoksi ja tutkii tulipalon syttymissyytä.
Aiheesta on julkaistu 7 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 3.5.2026 klo 23:24, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Tulipalo Vantaalla tappoi kolme kissaa • Tulipalo Vantaalla tuhosi asunnon • Kerrostaloasunto tuhoutui tulipalossa Vantaalla.
Tulipalo Vantaalla tappoi kolme kissaa
Vantaalla syttyi tulipalo, jossa kuoli kolme kissaa. Kaksi ihmistä pääsi pakoon asunnosta. Heidät vietiin sairaalaan tarkistettavaksi. Pelastuslaitos evakuoi muita asukkaita savun vuoksi. Poliisi tutkii, miksi tulipalo syttyi.
Vantaalla syttyneessä tulipalossa kuoli kolme kissaa, kun kuusikerroksisen kerrostalon asunto tuhoutui. Kaksi ihmistä onnistui pelastautumaan, mutta heidät vietiin sairaalaan tarkistettavaksi. Pelastuslaitos evakuoi rappukäytävän asukkaita savun vuoksi ja tutkii…
Vantaalla syttyneessä tulipalossa kuoli kolme kissaa ja kaksi ihmistä pelastautui. Asunnosta evakuoitiin myös muita asukkaita savun vuoksi. Poliisi tutkii tulipalon syttymissyytä.
Vantaalla kerrostaloasunto tuhoutui tulipalossa sunnuntai-iltana. Kolme henkilöä vietiin sairaalaan savun vuoksi, mutta palossa kuoli kolme kissaa. Poliisi tutkii palon syttymissyytä.
Vantaalla tapahtui tulipalo kerrostalossa sunnuntai-iltana. Pelastuslaitos sai hälytyksen ennen kahdeksaa ja paikalle lähti 12 yksikköä. Kolme henkilöä on viety sairaalaan palon seurauksena.
Vantaalla Myyrmäessä syttyi tulipalo, joka tuhosi kerrostalohuoneiston. Kolme henkilöä on toimitettu sairaalaan palovammojen vuoksi. Pelastuslaitos sai hälytyksen sunnuntai-iltana ja paikalle lähetettiin useita yksiköitä.
Vantaalla sijaitseva kerrostalohuoneisto tuhoutui tulipalossa sunnuntai-iltana. Kolme henkilöä on toimitettu sairaalaan. Pelastuslaitos sai hälytyksen rakennuspalosta kello 19.41 ja paikalle lähetettiin 12 pelastusyksikköä.
Vantaalla syttyi tulipalo kerrostalossa, joka tuhosi yhden huoneiston. Pelastuslaitos sai hälytyksen paikalle ja sammutti tulipalon. Kolme henkilöä on viety sairaalaan hoitoon.
Raaseporin uimahallissa on syttynyt tulipalo kahtena päivänä peräkkäin, ja poliisi epäilee, että eilinen palo on tahallaan sytytetty. Tänään hallin yläpohjassa syttyi uusi…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Merikarvialla tapahtui omakotitalon palo, jossa yksi ihminen menehtyi. Palo syttyi perjantain vastaisena yönä, ja rakennus tuhoutui täysin. Pelastuslaitos onnistui estämään palon leviämisen…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Palo, #Pelastuslaitos
Merikarvialla tapahtui perjantain vastaisena yönä omakotitalon palo, jossa yksi henkilö menehtyi. Palo syttyi yksikerroksisessa talossa, joka tuhoutui täysin. Pelastuslaitos sai estettyä palon…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Palo, #Pelastuslaitos
Laihialla sijaitseva omakotitalo paloi asuinkelvottomaksi vapunpäivänä. Pelastuslaitos sai hälytyksen autotallista alkaneesta palosta kello 15.31, ja paikalle lähti kaksitoista yksikköä. Talossa oli palon…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos, #Tulipalo
Espoossa syttyi varhain perjantaina tulipalo, joka tuhosi täysin aution omakotitalon. Pelastustöihin osallistui kahdeksan pelastusyksikköä, ja jälkisammutustyöt jatkuvat aamupäivän ajan. Pelastuslaitos tiedotti tulipalosta…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Vesannolla on syttynyt suuri maastopalo, jota pelastuslaitos parhaillaan sammuttaa. Hälytys saatiin kello 15.37, ja ensimmäiset yksiköt saapuivat paikalle kello 16.10. Alueen laajuudesta…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos, #Tulipalo
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.