Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Entinen kansanedustaja Ano Turtianen ja hänen vaimonsa syytetään törkeistä talousrikoksista. Samalla Digian tulos jäi analyytikoiden ennusteista huolimatta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Näyttelijä ja nukketeatteritaiteilija Rainer Kaunisto on kuollut 2. toukokuuta. Hän oli tunnettu Taavi-tontun ääninäyttelijänä ja perusti Nukketeatteri Rooman vuonna 1996. Kaunisto työskenteli myös useissa kaupunginteattereissa ja elokuvissa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Näyttelijä ja nukketeatteritaiteilija Rainer Kaunisto on kuollut 2. toukokuuta. Hän oli tunnettu Taavi-tontun ääninäyttelijänä ja perusti Nukketeatteri Rooman vuonna 1996. Kaunisto työskenteli myös useissa kaupunginteattereissa ja elokuvissa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 3.5.2026 klo 20:22, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Rainer Kaunisto on kuollut 75-vuotiaana.
Rainer Kaunisto on kuollut
Rainer Kaunisto on kuollut 75-vuotiaana. Hän oli näyttelijä ja nukketeatteritaiteilija. Kaunisto perusti Nukketeatteri Rooman vuonna 1996. Hänet tunnettiin myös Taavi-tontun äänenä. Kaunisto työskenteli monissa teattereissa ja elokuvissa.
Näyttelijä ja nukketeatteritaiteilija Rainer Kaunisto on kuollut 2. toukokuuta. Hän oli tunnettu Taavi-tontun ääninäyttelijänä ja perusti Nukketeatteri Rooman vuonna 1996. Kaunisto työskenteli myös useissa kaupunginteattereissa ja elokuvissa.
Katutaiteilija Banksy on vahvistanut, että Lontoossa sijaitseva uusi patsas on hänen tekemänsä. Veistos kuvaa miestä, joka kantaa kasvonsa peittävää lippua, ja se…
Kulttuuri
Hämeenlinnan Eräs-teatterissa ensi viikolla nähdään Sirkka Turkan runokokoelmaan perustuva esitys. Teos yhdistää runoutta, musiikkia ja teatteria, ja sen esittävät Kaija Pakarinen, Tapani…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Teatteri
Aalto Puutio, 24, on saanut Vuoden 2025 uusi kuvajournalisti -palkinnon Kuvajournalismi 2025 -kilpailussa. Palkinnon myöntänyt tuomaristo kehui Puution kuvia oivaltaviksi ja kauniiksi,…
Kulttuuri
Hämeen Sanomien julkaisemissa kuvissa esitellään Hämeenlinnan teatterin merkittäviä hetkiä ja näyttelijöitä 1990-luvulta koronavuosiin. Kuvissa näkyvät muun muassa suositut esitykset kuten Ladies' Night…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Teatteri
Venetsian biennaalin kansainvälinen tuomaristo on eronnut Venäjän osallistumisen vuoksi. Tuomaristo oli aiemmin ilmoittanut boikotoivansa palkintojenjakoa maiden, joiden johtajia on määrätty pidätettäväksi, mukaan…
Kulttuuri
Laukku-Leenan tarina, joka on tuttu monille, saa nyt uuden elämän teatterissa. Esitys tuo esiin kulkurin elämän ja kokemukset, joita harva on tuntenut.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Teatteri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on rannikkoalueilla enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.