Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
K-ryhmän rekka on herättänyt huomiota Khamenein hautajaisissa, kun taas S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Kaupan logo näkyi…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
EU on alkanut tarkastella suuria pornosivustoja, kuten Pornhubia, niiden ikävalvonnan vuoksi. Digitaalinen identiteettilompakko voi vaikeuttaa nimettömyyttä aikuisviihdesivustoilla. Käyttäjät päättävät itse, mitä tietoja he jakavat lompakostaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
EU on alkanut tarkastella suuria pornosivustoja, kuten Pornhubia, niiden ikävalvonnan vuoksi. Digitaalinen identiteettilompakko voi vaikeuttaa nimettömyyttä aikuisviihdesivustoilla. Käyttäjät päättävät itse, mitä tietoja he jakavat lompakostaan.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 3.5.2026 klo 19:13, pääluokka IT.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa EU valvoo pornosivustoja tiukemmin.
EU valvoo pornosivustoja
EU tarkastelee suuria pornosivustoja, kuten Pornhubia. Ne päästävät alaikäiset liian helposti sivuille. Suomeen tulee digitaalinen identiteettilompakko, joka ei ole nimettömyys. Käyttäjät voivat päättää, mitä tietoja he jakavat.
EU on alkanut tarkastella suuria pornosivustoja, kuten Pornhubia, niiden ikävalvonnan vuoksi. Digitaalinen identiteettilompakko voi vaikeuttaa nimettömyyttä aikuisviihdesivustoilla. Käyttäjät päättävät itse, mitä tietoja he jakavat lompakostaan.
Kelan palveluissa on laaja tekninen häiriö, joka vaikuttaa useisiin palveluihin. Häiriö alkoi aamuyöllä ja sen korjaaminen on käynnissä.
IT
EU:n uusi alaikäisten suojasovellus on osoittautunut helposti hakkeroitavaksi, mikä herättää huolta yksityisyydensuojasta. Sovelluksen tarkoitus on varmentaa käyttäjän ikä ilman henkilötietojen luovuttamista, mutta…
IT • jaetut avainsanat: #EU
EU:n digikomissaari Henna Virkkunen vaatii Meta-yhtiötä vahvistamaan Facebookin ja Instagramin ikärajojen valvontaa. Komission mukaan noin 12 prosenttia EU:n alle 13-vuotiaista käyttää näitä…
IT
Euroopan unionin digitaalinen identiteettilompakko on tulossa Suomeen, mutta sen aikataulu on epäselvä. Alun perin lompakon oli määrä olla käytettävissä vuoden 2026 loppuun…
IT • jaetut avainsanat: #EU
Traficomille tehtyjen digipalveluasetusta koskevien valitusten määrä nousi viime vuonna 123:een, kun toissa vuonna niitä oli 72. Suurin osa valituksista liittyi sosiaalisen median…
IT
Kannettavien tietokoneiden tarrat paljastavat käyttäjien kohteita ja arvoja. Tarrat voivat myös toimia muistoina tai markkinointivälineinä.
IT
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.