Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kontulan ostoskeskuksessa syttynyt tulipalo on vaatinut yhden ihmisen hengen. S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista, tarjoten 47 prosentin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Rovaniemellä on käynnissä poliisin operaatio, joka liittyy epäiltyyn väkivaltarikokseen. Poliisi on saanut hälytyksen yksityisasuntoon, ja alueella on useita partioita. Tilanteesta ei ole vaaraa ulkopuolisille, ja poliisi selvittää tapahtumia.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Rovaniemellä on käynnissä poliisin operaatio, joka liittyy epäiltyyn väkivaltarikokseen. Poliisi on saanut hälytyksen yksityisasuntoon, ja alueella on useita partioita. Tilanteesta ei ole vaaraa ulkopuolisille, ja poliisi selvittää tapahtumia.
Aiheesta on julkaistu 8 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 3.5.2026 klo 14:36, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Lapin Kansa, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Poliisi toimii Rovaniemellä • Väkivaltarikosepäily Rovaniemellä tutkinnassa • Väkivaltarikosepäily Rovaniemellä tutkinnassa.
Poliisi toimii Rovaniemellä
Rovaniemellä on poliisin operaatio. Se liittyy väkivaltarikokseen. Poliisi sai hälytyksen yksityisasunnosta. Alueella on useita poliisipartioita. Tilanne on turvallinen ulkopuolisille.
Rovaniemellä on käynnissä poliisin operaatio, joka liittyy epäiltyyn väkivaltarikokseen. Poliisi on saanut hälytyksen yksityisasuntoon, ja alueella on useita partioita. Tilanteesta ei ole vaaraa ulkopuolisille, ja poliisi selvittää tapahtumia.
Rovaniemellä tutkitaan väkivaltarikosepäilyä, johon liittyen useita poliisipartioita on paikalla. Lapin poliisilaitos ilmoittaa, että sivullisille ei ole vaaraa. Poliisi sai hälytyksen sunnuntaina kello 13:n jälkeen.
Rovaniemellä tutkitaan väkivaltarikosepäilyä, johon liittyen useita poliisipartioita on paikalla. Lapin poliisilaitos ilmoittaa, että sivullisille ei ole vaaraa. Poliisi sai hälytyksen tapahtumapaikalle kello 13:n jälkeen.
Rovaniemellä poliisi suoritti sunnuntaina tehtävän, johon osallistui useita partioita. Tehtävä liittyi epäiltyyn väkivaltarikokseen, mutta tilanne oli ohi puoli kolmen aikaan. Poliisi ei ole kertonut tarkkoja tietoja tapahtumasta tai…
Rovaniemellä on meneillään poliisitehtävä, johon osallistuu useita partioita. Tehtävä liittyy epäiltyyn väkivaltarikokseen, mutta tarkempia tietoja ei ole saatavilla. Poliisi vakuuttaa, että sivullisille ei ole vaaraa.
Rovaniemellä poliisi suoritti sunnuntaina tehtävän, johon osallistui useita partioita. Hälytys yksityisasuntoon saapui kello 13.07, ja paikalla epäiltiin tapahtuneen väkivaltarikos. Poliisi ilmoitti, että sivullisille ei ole vaaraa.
Rovaniemellä on meneillään poliisitehtävä, johon osallistuu useita partioita. Hälytys saatiin yksityisasuntoon, jossa epäillään tapahtuneen väkivaltarikos. Poliisi on todennut, että sivullisille ei ole vaaraa.
Rovaniemellä on meneillään suuri poliisioperaatio, jossa on useita raskaasti varustautuneita poliisipartioita. Oulun poliisilaitos vahvistaa operaation, mutta ei paljasta sen tarkkaa luonteen. Alue on eristetty, eikä sivullisille aiheudu vaaraa.
Rovaniemellä tutkitaan epäiltyä väkivaltarikosta usean viranomaisen voimin. Poliisi sai hälytyksen paikalle, ja silminnäkijöiden mukaan useita uhreja on autettu. Tilanteesta ei ole vaaraa…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Rovaniemi, #Poliisi
Mustasaaressa kadonnut 78-vuotias nainen on löytynyt. Hänet löydettiin maastosta iltakahdeksan jälkeen, ja hän oli kylmissään. Etsinnöissä käytettiin useita poliisipartioita sekä dronea.
Kotimaa
Oulussa lauantaina aamuyöllä kadonnut noin 70-vuotias mies on löytynyt. Poliisi oli aiemmin julkaissut miehen tuntomerkit ja pyytänyt havaintoja. Mies löytyi noin puoli…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Vappupäivänä Ypäjän hevosopistolla tapahtui traaginen ratsastusonnettomuus, jossa kuoli noin kuusikymppinen ratsastusopettaja. Nainen oli ollut aktiivinen hevosalan ammattilainen ja vaikuttanut alueen ratsastuspiireissä vuosikymmeniä.…
Kotimaa
Helsingin poliisi on päättänyt tyhjentää Kaivopuiston, joka on nuorison suosima kokoontumispaikka. Toimenpiteen syynä ovat yleinen järjestys ja turvallisuus sekä rikosten ja häiriöiden…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Mäntsälässä on käynnissä laaja poliisioperaatio, jossa useita poliisipartioita on paikalla Vanhan Porvoontien ja Vuotavantien risteyksessä. Poliisi sai hälytyksen käynnissä olevasta murrosta, ja…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.