Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Vappuaaton yö oli Pohjanmaan poliisille vuoden kiireisin. Poliisi käsitteli lähes 240 tehtävää, joista suurin osa liittyi päihtyneisiin henkilöihin ja väkivaltarikoksiin. Yön aikana poliisi otti kiinni 11 rikoksesta epäiltyä ja 10 muuta henkilöä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Vappuaaton yö oli Pohjanmaan poliisille vuoden kiireisin. Poliisi käsitteli lähes 240 tehtävää, joista suurin osa liittyi päihtyneisiin henkilöihin ja väkivaltarikoksiin. Yön aikana poliisi otti kiinni 11 rikoksesta epäiltyä ja 10 muuta henkilöä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 3.5.2026 klo 13:16, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Pohjanmaan poliisi sai lähes 240 tehtävää.
Pohjanmaan poliisi teki paljon töitä
Vappuaaton yö oli kiireinen Pohjanmaan poliisille. He saivat lähes 240 tehtävää. Tehtävät liittyivät päihtyneisiin ja väkivaltarikoksiin. Poliisi otti kiinni 11 rikoksesta epäiltyä ja 10 muuta henkilöä.
Vappuaaton yö oli Pohjanmaan poliisille vuoden kiireisin. Poliisi käsitteli lähes 240 tehtävää, joista suurin osa liittyi päihtyneisiin henkilöihin ja väkivaltarikoksiin. Yön aikana poliisi otti kiinni 11 rikoksesta epäiltyä…
Helsingin poliisi on selvittänyt vappuna kiertävää puukotushuhua. Poliisi ei ole löytänyt mitään todisteita vaarasta kaupunkilaisille. Huhun vuoksi poliisi haluaa tiedottaa asiasta kansalaisille.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi, #Vappu
Mustasaaressa kadonnut 78-vuotias nainen on löytynyt. Hänet löydettiin maastosta iltakahdeksan jälkeen, ja hän oli kylmissään. Etsinnöissä käytettiin useita poliisipartioita sekä dronea.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pohjanmaa
Helsingin poliisi on varautunut vappuviikonloppuun normaaleilla vahvuuksilla, vaikka juhlinta on ollut vilkasta. Poikkeuksellisen lämmin sää on tuonut lisää tehtäviä, mutta juhlintaa on…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Vappu, #Poliisi
Tampereella vappumielenosoituksessa tapahtui väkivaltatilanne, jossa useat mielenosoittajat pahoinpiteli yhden vastamielenosoittajan. Poliisi tutkii tapausta pahoinpitelynä ja pyytää silminnäkijöiltä kuvia ja videoita tapahtumasta. Lisäksi…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Vappu, #Poliisi
Keski-Suomessa vappujuhlinta sujui rauhallisesti, kertoo poliisi. Vaikka sää oli hyvä ja ihmisiä liikkui paljon, poliisin tehtävät olivat tavallisia viikonloppuja vastaavia. Juhlintaan ei…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Vappu, #Poliisi
Helsingin Kaivopuistossa järjestettiin lauantaina siivoustalkoot, kun vappuna puistossa oli liikkunut tavallista enemmän ihmisiä. Kaupunki oli varautunut siivoukseen lisäresurssein, mutta naisten ulkokäymälöiden eteen…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Vappu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.