Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Lähes puolet pk-yrityksistä tukee kesälomakauden siirtämistä elokuulle, kertoo Yrittäjägallup. Siirron kannatus on hieman kasvanut aiemmasta tutkimuksesta. Erityisesti kaupan ala ja teollisuus kannattavat muutosta, joka voisi helpottaa työvoiman saatavuutta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Lähes puolet pk-yrityksistä tukee kesälomakauden siirtämistä elokuulle, kertoo Yrittäjägallup. Siirron kannatus on hieman kasvanut aiemmasta tutkimuksesta. Erityisesti kaupan ala ja teollisuus kannattavat muutosta, joka voisi helpottaa työvoiman saatavuutta.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 3.5.2026 klo 11:00, pääluokka Työelämä.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Pk-yritykset kannattavat kesälomakauden siirtoa.
Pk-yritykset haluavat siirtää lomia
Lähes puolet pk-yrityksistä haluaa siirtää kesälomakauden elokuulle. Tämä voisi auttaa monia yrittäjiä ja yrityksiä. Siirtoa tukevat erityisesti kaupan ala ja teollisuus. Muutos voisi myös helpottaa työntekijöiden saamista elokuussa.
Lähes puolet pk-yrityksistä tukee kesälomakauden siirtämistä elokuulle, kertoo Yrittäjägallup. Siirron kannatus on hieman kasvanut aiemmasta tutkimuksesta. Erityisesti kaupan ala ja teollisuus kannattavat muutosta, joka voisi helpottaa työvoiman saatavuutta.
Nousiaisen kunnassa käynnistetään yt-neuvottelut, jotka koskevat koko henkilöstöä. Neuvottelut eivät kuitenkaan vaikuta varhaiskasvatuksen opettajiin, perhepäivähoitajiin tai tietohallinnon työntekijöihin. Muutosneuvotteluiden syyt eivät ole…
Työelämä
VTT on käynnistänyt muutosneuvottelut, jotka voivat johtaa jopa 190 henkilön irtisanomiseen. Neuvottelut alkavat 27. huhtikuuta ja niihin osallistuu koko VTT:n noin 2…
Työelämä
Tehy vie palkkakiistansa Husin kanssa työtuomioistuimeen. Riita liittyy sote-alan työehtosopimuksen rikkomiseen ja palkanalennuksiin. Neuvottelut ovat päättyneet riitaisina, ja uusi palkkausjärjestelmä astuu voimaan…
Työelämä
Mika Sallanko on saanut vakituisen työpaikan, ja hän hyödynsi työllistymisseteliä työnsaannissaan. Työnantaja kertoo, että seteli oli suuri apu rekrytoinnissa, vaikka he olisivat…
Työelämä
Neljä elinvoimakeskusta on käynnistänyt yhteistoimintaneuvottelut henkilöstövähennyksistä. Kaakkois-Suomessa henkilöstöä voidaan vähentää enintään 32 henkilötyövuodella, kun taas muissa keskuksissa vähennykset vaihtelevat 8-33 henkilötyövuoteen. Neuvottelut…
Työelämä
Kemira on käynnistänyt muutosneuvottelut, jotka voivat johtaa jopa 30 työpaikan vähentämiseen Suomessa. Globaalisti neuvottelut voivat vaikuttaa enintään 150 tehtävään.
Työelämä
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.