Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
S-Pankki on ilmoittanut tekevänsä ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Naisten osuus suomalaisissa pörssiyhtiöissä hallitusten jäsenistä on noussut 37 prosenttiin, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Mäntyharjulla tapahtui liikenneonnettomuus, jossa henkilöauto törmäsi karhuun. Loukkaantunut karhu on poistunut kolaripaikalta ja poliisi pyytää havaintoja sen liikkeistä. Karhu on vaarallinen, joten lähestymistä tulee välttää.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Mäntyharjulla tapahtui liikenneonnettomuus, jossa henkilöauto törmäsi karhuun. Loukkaantunut karhu on poistunut kolaripaikalta ja poliisi pyytää havaintoja sen liikkeistä. Karhu on vaarallinen, joten lähestymistä tulee välttää.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 3.5.2026 klo 03:24, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Iltalehti, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Poliisi etsii karhua • Mäntyharjulla liikkuu loukkaantunut karhu • Poliisi etsii loukkaantunutta karhua.
Poliisi etsii karhua
Mäntyharjulla on tapahtunut onnettomuus, jossa auto törmäsi karhuun. Karhu loukkaantui ja lähti onnettomuuspaikalta. Poliisi pyytää ihmisiä ilmoittamaan havainnoistaan. Karhu on vaarallinen, joten sitä ei saa lähestyä.
Mäntyharjulla tapahtui liikenneonnettomuus, jossa henkilöauto törmäsi karhuun. Loukkaantunut karhu on poistunut kolaripaikalta ja poliisi pyytää havaintoja sen liikkeistä. Karhu on vaarallinen, joten lähestymistä tulee välttää.
Mäntyharjulla on havaittu loukkaantunut karhu, joka liikkuu Viitostiellä. Karhu on poistunut onnettomuuspaikalta ja poliisi varoittaa ihmisiä lähestymästä sitä. Henkilöauton matkustajat selvisivät onnettomuudesta ilman vammoja.
Mäntyharjulla etsitään loukkaantunutta karhua, joka on mahdollisesti vaarallinen. Karhu loukkaantui liikenneonnettomuudessa, jossa henkilöauto törmäsi siihen. Poliisi ja suurriistavirka-apu jäljittävät eläintä onnettomuuspaikan läheisyydessä.
Itämerellä jumissa ollut ryhävalas, Timmy, on päässyt vapauteen. Valas oli juuttuneena Saksan rantavesiin useita viikkoja, mutta onnistuneen pelastusoperaation jälkeen se ui syvemmille…
Luonto ja ympäristö
Lauantaina mitattiin kevään lämpöennätys Mäntsälässä, jossa lämpötila nousi 23,5 asteeseen. Seinäjoella sään lämpeneminen näkyi katukuvassa, kun ihmiset alkoivat käyttää shortseja. Suomalaiset nauttivat…
Luonto ja ympäristö
Vappua vietetään monin paikoin Suomessa yli 20 asteen lämpötiloissa. Korkein mitattu lämpötila on 21,2 astetta Salon Kiikalassa. Aurinko paistaa lähes koko maassa,…
Luonto ja ympäristö
Huhtikuu oli Suomessa tavanomaista lämpimämpi ja aurinkoisempi. Erityisesti maan keski- ja pohjoisosassa lämpötilat nousivat korkeiksi, ja sademäärät olivat alhaisia. Pohjois-Karjalassa ja muualla…
Luonto ja ympäristö
Suomessa on tällä hetkellä poikkeuksellisen kuivaa, mikä huolestuttaa asiantuntijoita. Pohjavesien pinnat ovat matalammalla kuin normaalisti, erityisesti Savossa, Karjalassa, Keski-Suomessa ja Pirkanmaalla. Kuivuus…
Luonto ja ympäristö
Pielaveden maaseudulla lopetettiin loukkaantunut naaraskarhu, jonka tassussa oli pyyntirauta. Poliisi määräsi eläimen ammutavaksi, koska se ei pystynyt käyttämään jalkaansa raudan vuoksi. Karhun…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Karhu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.