Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
K-ryhmän rekka on herättänyt huomiota Khamenein hautajaisissa, kun taas S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Kaupan logo näkyi…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ukraina kehittää jatkuvasti keinojaan torjua Venäjän Shahed-hyökkäyslennokkeja. Uuden teknologian myötä torjuntatehokkuus on noussut 90 prosenttiin. F-16-hävittäjät tekevät jopa kymmenen pudotusta yössä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ukraina kehittää jatkuvasti keinojaan torjua Venäjän Shahed-hyökkäyslennokkeja. Uuden teknologian myötä torjuntatehokkuus on noussut 90 prosenttiin. F-16-hävittäjät tekevät jopa kymmenen pudotusta yössä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 2.5.2026 klo 21:00, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ukraina parantaa torjuntaa Venäjän lennokkeja vastaan.
Ukraina parantaa torjuntaa Venäjän lennokkeja vastaan
Ukraina tekee töitä torjuakseen Venäjän Shahed-lennokkeja. Uudet teknologiat auttavat parantamaan torjuntatehokkuutta. Tavoitteena on 95 prosentin torjuntatehokkuus. Nyt torjuntatehokkuus on noussut 90 prosenttiin.
Ukraina kehittää jatkuvasti keinojaan torjua Venäjän Shahed-hyökkäyslennokkeja. Uuden teknologian myötä torjuntatehokkuus on noussut 90 prosenttiin. F-16-hävittäjät tekevät jopa kymmenen pudotusta yössä.
Huhtikuussa Venäjä käytti ennätykselliset 6 600 pitkän kantaman droonia Ukrainassa. Tämä määrä ylittää maaliskuun lukemat kahdella prosentilla. Iskuja tehtiin myös aiempaa enemmän…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä, #Ukraina
Ukraina on väittänyt iskeneensä Venäjän Tšeljabinskin alueella sijaitsevalle lentokentälle. Hyökkäys kohdistui useisiin Venäjän hävittäjiin, mutta vaurioista ei ole tarkkaa tietoa. Isku tapahtui…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Venäjä
Ukraina ilmoittaa iskeneensä Venäjän Shagolin lentotukikohtaan, joka sijaitsee noin 1 700 kilometrin päässä Ukrainasta. Iskussa tuhoutui useita huippumodernia hävittäjää, mukaan lukien Su-57…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Venäjä
Venäjä on ottanut käyttöön uuden S-71K-järjestelmän, joka yhdistää ohjuksen ja droonin ominaisuudet. Ukrainan tiedustelu on paljastanut, että aseessa käytetään länsimaista elektroniikkaa, vaikka…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Venäjä
Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi on ilmoittanut Valko-Venäjän ryhtyneen erityisiin toimiin Ukrainan rajalla. Hän korosti Ukrainan valmiutta puolustaa itseään ja valvoa tilannetta tarkasti.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina
Ukraina aloittaa armeijansa uudistuksen, joka sisältää sotilaiden palkankorotuksen ja vaiheittaisen kotiuttamisen. Presidentti Volodymyr Zelenskyi ilmoitti, että uudistus viimeistellään tässä kuussa ja toimeenpano…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.