Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Useita maastopaloja on syttynyt eri puolilla Suomea, kun maastopalovaroitus on voimassa. Esimerkiksi Riihimäellä palo syttyi tuhkakupin tyhjentämisestä risukasaan. Oulussa ja Kärsämäellä palot alkoivat lasten leikeistä ja kulotuksesta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Useita maastopaloja on syttynyt eri puolilla Suomea, kun maastopalovaroitus on voimassa. Esimerkiksi Riihimäellä palo syttyi tuhkakupin tyhjentämisestä risukasaan. Oulussa ja Kärsämäellä palot alkoivat lasten leikeistä ja kulotuksesta.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 2.5.2026 klo 18:56, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Maastopaloja syttyi eri puolilla Suomea • Maastopaloja syttyi eri puolilla Suomea • Maastopaloja syttyi eri puolilla Suomea.
Maastopaloja syttyi Suomessa
Suomessa on syttynyt useita maastopaloja. Riihimäellä palo alkoi, kun tuhkakuppi tyhjennettiin risukasaan. Oulussa palo syttyi lapsen leikeistä. Kärsämäellä palo levisi kulotuksesta piharakennukseen ja metsään.
Useita maastopaloja on syttynyt eri puolilla Suomea, kun maastopalovaroitus on voimassa. Esimerkiksi Riihimäellä palo syttyi tuhkakupin tyhjentämisestä risukasaan. Oulussa ja Kärsämäellä palot alkoivat lasten leikeistä ja kulotuksesta.
Useita maastopaloja on syttynyt eri puolilla Suomea, ja maastopalovaroitus on voimassa suuressa osassa maata. Riihimäellä palot alkoivat tuhkakupin tyhjentämisestä ja lasten leikeistä. Oulussa palo johtui lapsen varomattomasta tulenkäsittelystä,…
Useita maastopaloja on syttynyt eri puolilla Suomea, ja syinä ovat olleet muun muassa lasten leikit ja tuhkakupin tyhjentäminen risukasaan. Maastopalovaroitus on voimassa suuressa osassa maata. Esimerkiksi Riihimäellä ja…
Suomessa on tällä hetkellä poikkeuksellisen kuivaa, mikä huolestuttaa asiantuntijoita. Pohjavesien pinnat ovat matalammalla kuin normaalisti, erityisesti Savossa, Karjalassa, Keski-Suomessa ja Pirkanmaalla. Kuivuus…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi
Huhtikuussa maastopalojen määrä kasvoi huomattavasti verrattuna edellisiin vuosiin. Pelastuslaitokset ovat saaneet useita hälytyksiä eri puolilta Suomea, ja erityisesti lasten leikit ovat aiheuttaneet…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Maastopalo, #Pelastuslaitos
Kärsämäellä kulotuksesta syttynyt maastopalo levisi nopeasti. Pelastuslaitos sammutti palon, mutta henkilöauto ja rakennuksia vaurioituivat. Palo ei aiheuttanut henkilövahinkoja, mutta alueella on voimassa…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Maastopalo, #Pelastuslaitos
Viikonlopun sää tuo helpotusta, mutta maastopalovaroitus on voimassa lauantaina laajalla alueella. Pelastuslaitokset ovat saaneet kymmeniä hälytyksiä maastopaloista eri puolilta Suomea. Varoitus kattaa…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos, #Suomi
Ikaalisissa on syttynyt maastopalo, joka kattaa noin viisi hehtaaria. Pelastuslaitos sai hälytyksen keskiviikkona iltapäivällä ja paikalla on 11 sammutusyksikköä. Palo sijaitsee Palinperäntien…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Maastopalo, #Pelastuslaitos
Valkoposkihanhet ovat saapumassa Suomeen vapun aikana, kun sääolosuhteet muuttuvat suotuisiksi. Ilmatieteen laitoksen mukaan lämmin lounaanpuoleinen virtaus ja poutasää vauhdittavat muuttoa. Aiemmin hanhien…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.