Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
S-Pankki on ilmoittanut tekevänsä ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Naisten osuus suomalaisissa pörssiyhtiöissä hallitusten jäsenistä on noussut 37 prosenttiin, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Washingtonin Kennedy Center, merkittävä kulttuurikeskus, suljetaan vuosiksi. Keskus on toiminut vuodesta 1971 ja tarjonnut monipuolista teatteri- ja musiikkitarjontaa. Sulkeminen herättää huolta kulttuurielämän tulevaisuudesta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Washingtonin Kennedy Center, merkittävä kulttuurikeskus, suljetaan vuosiksi. Keskus on toiminut vuodesta 1971 ja tarjonnut monipuolista teatteri- ja musiikkitarjontaa. Sulkeminen herättää huolta kulttuurielämän tulevaisuudesta.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 2.5.2026 klo 17:00, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Trump sulkee Kennedy Centerin vuosiksi.
Trump sulkee Kennedy Centerin
Washingtonin Kennedy Center suljetaan pitkäksi aikaa. Se on tärkeä paikka kulttuurille ja taiteelle. Keskuksessa on ollut teatteria, musiikkia ja tanssia vuodesta 1971. Sulkeminen huolestuttaa monia ihmisiä.
Washingtonin Kennedy Center, merkittävä kulttuurikeskus, suljetaan vuosiksi. Keskus on toiminut vuodesta 1971 ja tarjonnut monipuolista teatteri- ja musiikkitarjontaa. Sulkeminen herättää huolta kulttuurielämän tulevaisuudesta.
Katutaiteilija Banksy on vahvistanut, että Lontoossa sijaitseva uusi patsas on hänen tekemänsä. Veistos kuvaa miestä, joka kantaa kasvonsa peittävää lippua, ja se…
Kulttuuri
Antti Hurskainen ja Juha Seppälä ovat julkaisseet kirjan, jossa he käsittelevät yhteistä kulttuurista identiteettiään. Molemmat kirjoittajat, tunnetut valtakunnansynkistelijät, pohtivat menneisyyden vaikutusta nykyiseen…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Kulttuuri
Venetsian biennaalin kansainvälinen tuomaristo on eronnut Venäjän osallistumisen vuoksi. Tuomaristo oli aiemmin ilmoittanut boikotoivansa palkintojenjakoa maiden, joiden johtajia on määrätty pidätettäväksi, mukaan…
Kulttuuri
Taiteilija Kari Tykkyläinen ilmaisi huolensa kulttuurin tulevaisuudesta Höyry-gallerian luokkakokouksessa. Hän kritisoi jatkuvia leikkauksia ja kulttuurin alasajoa. Tykkyläinen järjestää viimeistä kertaa Korkokenkäkukkamekkosuohiihto-tapahtuman, jossa…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Kulttuuri
Merja Ylä-Anttila on nimetty Kulttuuri- ja taidealan keskusjärjestö Kulta ry:n uudeksi puheenjohtajaksi. Hän on aiemmin toiminut Yleisradion toimitusjohtajana ja MTV:n päätoimittajana. Ylä-Anttila…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Kulttuuri
Kulttuurielämässä tapahtuu merkittävä paluu, kun tunnettu teos esitetään jälleen 20 vuoden tauon jälkeen. Esityksen odotetaan herättävän suurta kiinnostusta ja houkuttelevan vanhoja sekä…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.