Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ilves on purkanut maalivahti Roope Taposen sopimuksen yhteisymmärryksessä pelaajan kanssa. 25-vuotiaan Taposen sopimus olisi kestänyt kauden 2026–2027 loppuun. Hän pelasi Ilveksessä vain kuusi SM-liigaottelua ja vietti aikaa lainalla useissa seuroissa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ilves on purkanut maalivahti Roope Taposen sopimuksen yhteisymmärryksessä pelaajan kanssa. 25-vuotiaan Taposen sopimus olisi kestänyt kauden 2026–2027 loppuun. Hän pelasi Ilveksessä vain kuusi SM-liigaottelua ja vietti aikaa lainalla useissa seuroissa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 2.5.2026 klo 13:07, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Roope Taponen jättää Ilveksen.
Roope Taponen lähtee Ilveksestä
Ilves on purkanut maalivahti Roope Taposen sopimuksen. Taponen on 25-vuotias ja hänen sopimuksensa olisi kestänyt vielä kauden 2026–2027. Hän pelasi Ilveksessä vain kuusi ottelua. Taponen oli lainassa myös muissa seuroissa.
Ilves on purkanut maalivahti Roope Taposen sopimuksen yhteisymmärryksessä pelaajan kanssa. 25-vuotiaan Taposen sopimus olisi kestänyt kauden 2026–2027 loppuun. Hän pelasi Ilveksessä vain kuusi SM-liigaottelua ja vietti aikaa lainalla…
SaiPa voitti Ilveksen SM-liigan pronssiottelussa 7–2. Päävalmentaja Raimo Helminen sai pronssimitalin ja juhli voittoa Lappeenrannan Kisapuistossa. Tämä on toinen peräkkäinen mitali SaiPalle,…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #SMliiga
Vaasan Sport on solminut kaksivuotisen sopimuksen ruotsalaispuolustaja Eric Bürgerin kanssa. 20-vuotias Bürger on pelannut aiemmin Ruotsin HockeyAllsvenskanissa ja SHL:ssä. Hän tuo joukkueeseen…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #SMliiga
SM-liigan pronssiottelu pelataan vappuaattona Lappeenrannan Kisapuistossa, jossa Tappara kohtaa KooKoon. SaiPa ja Ilves taistelevat pronssimitalista, ja SaiPa on aiemmin voittanut vain kaksi…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #SMliiga, #Ilves
Jääkiekon Liigan ensimmäinen loppuottelu pelataan tänään, kun Tappara kohtaa KooKoon. Ottelu alkaa kello 17 Nokia Arenassa. Tappara tekee kokoonpanoonsa vain yhden muutoksen,…
Jääkiekko
Buffalo Sabres eteni NHL:n pudotuspelien kahdeksan parhaan joukkoon voittamalla Boston Bruinsin 4–1. Tämä voitto oli Sabresille ensimmäinen pudotuspelisarjan voitto 19 vuoteen. Ottelusarja…
Jääkiekko
Mikko Rantanen sai NHL:ltä 5000 dollarin sakon, kun hän iski Minnesota Wildin Kirill Kaprizovia poikittaisella mailalla pudotuspelien ottelussa. Rantanen sai teostaan jäähyn,…
Jääkiekko
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.