Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Entinen kansanedustaja Ano Turtianen ja hänen vaimonsa syytetään törkeistä talousrikoksista. Samalla Digian tulos jäi analyytikoiden ennusteista huolimatta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Akseli Herlevi nousi julkisuuteen voittamalla Top Chef Suomi -ohjelman vuonna 2011. Ohjelma oli menestys ja nosti Herlevin koko kansan tietoisuuteen. Hänen uransa on sen jälkeen kehittynyt monin tavoin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Akseli Herlevi nousi julkisuuteen voittamalla Top Chef Suomi -ohjelman vuonna 2011. Ohjelma oli menestys ja nosti Herlevin koko kansan tietoisuuteen. Hänen uransa on sen jälkeen kehittynyt monin tavoin.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 2.5.2026 klo 11:23, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Akseli Herlevi voitti Top Chef -ohjelman.
Akseli Herlevi voitti Top Chefin
Akseli Herlevi voitti Top Chef Suomi -ohjelman tammikuussa 2011. Ohjelma oli suosittu ja se nosti Herlevin tunnetuksi. Hän oli vain 24-vuotias voittaessaan kilpailun. Herlevi on sittemmin tehnyt paljon urallaan.
Akseli Herlevi nousi julkisuuteen voittamalla Top Chef Suomi -ohjelman vuonna 2011. Ohjelma oli menestys ja nosti Herlevin koko kansan tietoisuuteen. Hänen uransa on sen jälkeen kehittynyt monin tavoin.
Katutaiteilija Banksy on vahvistanut, että Lontoossa sijaitseva uusi patsas on hänen tekemänsä. Veistos kuvaa miestä, joka kantaa kasvonsa peittävää lippua, ja se…
Kulttuuri
Vapunpäivän silliaamiainen on perinteinen suomalainen juhla, joka on saanut alkunsa kieltolain aikaisista käytännöistä. Silliä on nautittu Suomessa jo keskiajalta lähtien, vaikka se…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Suomi
Suomalainen näyttelijä Sulevi Peltola, joka tunnettiin rooleistaan puolipuhumattomana, koki vointinsa heikentyvän merkittävästi viimeisinä vuosinaan. Peltola oli tunnettu siitä, että hän halusi kertoa…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Suomi
Asako Yuzukin romaanissa ruoka toimii fetissinä, joka kytkeytyy vahvasti eroottisiin kokemuksiin. Kirja kuvaa naista, joka epäillään sarjamurhanneen kolme miestä houkuttelemalla heitä ruoalla.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Ruoka
Venetsian biennaalin kansainvälinen tuomaristo on eronnut Venäjän osallistumisen vuoksi. Tuomaristo oli aiemmin ilmoittanut boikotoivansa palkintojenjakoa maiden, joiden johtajia on määrätty pidätettäväksi, mukaan…
Kulttuuri
Tuoreen tutkimuksen mukaan vain 38 prosenttia keski-ikäisistä suomalaisista omistaa taidetta. Tämä on kymmenen prosenttiyksikköä vähemmän kuin nuoremmissa ikäluokissa. Eniten taidetta löytyy yli…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Suomi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on rannikkoalueilla enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.