Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Tampereella poliisi tutkii vappukulkueessa tapahtunutta pahoinpitelyä, jossa väkivallantekijät peittivät kasvonsa. Poliisi analysoi kulkueen aikana kuvattuja videoita epäiltyjen tunnistamiseksi. Yksi vastamielenosoittaja sai vammoja hyökkäyksessä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Tampereella poliisi tutkii vappukulkueessa tapahtunutta pahoinpitelyä, jossa väkivallantekijät peittivät kasvonsa. Poliisi analysoi kulkueen aikana kuvattuja videoita epäiltyjen tunnistamiseksi. Yksi vastamielenosoittaja sai vammoja hyökkäyksessä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 2.5.2026 klo 11:06, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Poliisi tutkii vappukulkueen väkivaltaa.
Poliisi tutkii vappukulkueen väkivaltaa
Tampereella tapahtui vappukulkueessa väkivaltaa. Poliisi tutkii, mitä tapahtui, ja katsoo videoita. Jotkut hyökkääjät peittivät kasvonsa. Vastamielenosoittaja sai vammoja hyökkäyksessä. Poliisi ei saanut tietoa väkivallasta paikan päällä.
Tampereella poliisi tutkii vappukulkueessa tapahtunutta pahoinpitelyä, jossa väkivallantekijät peittivät kasvonsa. Poliisi analysoi kulkueen aikana kuvattuja videoita epäiltyjen tunnistamiseksi. Yksi vastamielenosoittaja sai vammoja hyökkäyksessä.
Vappupäivänä Ypäjän hevosopistolla tapahtui traaginen ratsastusonnettomuus, jossa kuoli noin kuusikymppinen ratsastusopettaja. Nainen oli ollut aktiivinen hevosalan ammattilainen ja vaikuttanut alueen ratsastuspiireissä vuosikymmeniä.…
Kotimaa
Helsingin poliisi on selvittänyt vappuna kiertävää puukotushuhua. Poliisi ei ole löytänyt mitään todisteita vaarasta kaupunkilaisille. Huhun vuoksi poliisi haluaa tiedottaa asiasta kansalaisille.
Kotimaa
Helsingin Kaivopuistossa järjestettiin lauantaina siivoustalkoot, kun vappuna puistossa oli liikkunut tavallista enemmän ihmisiä. Kaupunki oli varautunut siivoukseen lisäresurssein, mutta naisten ulkokäymälöiden eteen…
Kotimaa
Kaivopuistossa vappupäivänä juhli kymmeniä tuhansia ihmisiä. Auringon laskiessa monet suuntasivat muualle, mutta alueelle jäi runsaasti roskaa. Poliisin mukaan vappupäivä oli rauhallinen ja…
Kotimaa
Mikkelissä Kyyjärveltä löytyi perjantaina hukkuneena kalastaja, joka oli lähtenyt kalaan edellisenä iltana. Hänen veneensä ajautui rantaan, mikä johti laajaan pelastusoperaatioon. Etsinnöissä käytettiin…
Kotimaa
Tampereen Koskipuistossa siivottiin vappuaamuna roskista. Jasse Koskinen ja Konsta Mäkipää etsivät metallinpaljastimilla mahdollisia unohtuneita esineitä. Puistosta löytyi runsaasti jätettä, kuten pulloja ja…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tampere
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.