Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
K-ryhmän rekka on herättänyt huomiota Khamenein hautajaisissa, kun taas S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Kaupan logo näkyi…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Konnevedellä hälytettiin pelastuslaitos suuresta rakennuspalosta, mutta tilanne osoittautui aiheettomaksi. Paikalla havaittiin käryä ja savua, mutta tulipaloa ei löytynyt. Pelastuslaitos selvitti tilannetta, mutta savun lähde jäi epäselväksi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Konnevedellä hälytettiin pelastuslaitos suuresta rakennuspalosta, mutta tilanne osoittautui aiheettomaksi. Paikalla havaittiin käryä ja savua, mutta tulipaloa ei löytynyt. Pelastuslaitos selvitti tilannetta, mutta savun lähde jäi epäselväksi.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 2.5.2026 klo 07:56, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Konnevedellä suuri palohälytys aiheettomaksi.
Konnevedellä palohälytys ei ollut oikea
Konnevedellä oli palohälytys, mutta se ei ollut oikea. Pelastuslaitos meni paikalle, koska siellä oli käryä ja savua. Tulipaloa ei kuitenkaan löytynyt. Pelastuslaitos yritti selvittää, mistä käry tuli, mutta ei saanut selville syytä.
Konnevedellä hälytettiin pelastuslaitos suuresta rakennuspalosta, mutta tilanne osoittautui aiheettomaksi. Paikalla havaittiin käryä ja savua, mutta tulipaloa ei löytynyt. Pelastuslaitos selvitti tilannetta, mutta savun lähde jäi epäselväksi.
Vappupäivänä Ypäjän hevosopistolla tapahtui traaginen ratsastusonnettomuus, jossa kuoli noin kuusikymppinen ratsastusopettaja. Nainen oli ollut aktiivinen hevosalan ammattilainen ja vaikuttanut alueen ratsastuspiireissä vuosikymmeniä.…
Kotimaa
Helsingin poliisi on selvittänyt vappuna kiertävää puukotushuhua. Poliisi ei ole löytänyt mitään todisteita vaarasta kaupunkilaisille. Huhun vuoksi poliisi haluaa tiedottaa asiasta kansalaisille.
Kotimaa
Kaivopuistossa vappupäivänä juhli kymmeniä tuhansia ihmisiä. Auringon laskiessa monet suuntasivat muualle, mutta alueelle jäi runsaasti roskaa. Poliisin mukaan vappupäivä oli rauhallinen ja…
Kotimaa
Mikkelissä Kyyjärveltä löytyi perjantaina hukkuneena kalastaja, joka oli lähtenyt kalaan edellisenä iltana. Hänen veneensä ajautui rantaan, mikä johti laajaan pelastusoperaatioon. Etsinnöissä käytettiin…
Kotimaa
Konneveden soteasema on muuttunut sosiaali- ja terveyspalvelupisteeksi huhtikuussa. Asiakaspalvelu on suljettu kasvokkain, ja ajanvaraus lääkärille tai hoitajalle tapahtuu puhelimitse tai verkkosivujen kautta.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Konnevesi
Keski-Suomessa vappu on ollut viranomaisten mukaan rauhallinen. Sisä-Suomen poliisi raportoi, että viimeinen vappuvuorokausi on kulunut ilman merkittäviä häiriöitä.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #KeskiSuomi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.