Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat ja Iran neuvottelevat rauhasta, kun taas Suomessa uhkaa sähköpula 2030-luvulla. Uudessakaupungissa kadonnut nainen herättää huolta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
David Allan Coe, tunnettu country-muusikko, on kuollut 86-vuotiaana. Hän menehtyi sairaalassa, mutta kuolinsyytä ei ole kerrottu. Coe muistetaan erityisesti outlaw country -genren edustajana ja hänen tunnetuista kappaleistaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
David Allan Coe, tunnettu country-muusikko, on kuollut 86-vuotiaana. Hän menehtyi sairaalassa, mutta kuolinsyytä ei ole kerrottu. Coe muistetaan erityisesti outlaw country -genren edustajana ja hänen tunnetuista kappaleistaan.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 2.5.2026 klo 04:25, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Country-tähti David Allan Coe on kuollut.
David Allan Coe on kuollut
David Allan Coe, tunnettu country-muusikko, on kuollut 86-vuotiaana. Hän kuoli sairaalassa, mutta syytä ei tiedetä. Coe teki tunnetuksi outlaw country -musiikkia. Hänen tunnetuimpia kappaleitaan ovat muun muassa You Never Even Called Me by My Name ja Take This Job and Shove It.
David Allan Coe, tunnettu country-muusikko, on kuollut 86-vuotiaana. Hän menehtyi sairaalassa, mutta kuolinsyytä ei ole kerrottu. Coe muistetaan erityisesti outlaw country -genren edustajana ja hänen tunnetuista kappaleistaan.
Katutaiteilija Banksy on vahvistanut, että Lontoossa sijaitseva uusi patsas on hänen tekemänsä. Veistos kuvaa miestä, joka kantaa kasvonsa peittävää lippua, ja se…
Kulttuuri
Venetsian biennaalin kansainvälinen tuomaristo on eronnut Venäjän osallistumisen vuoksi. Tuomaristo oli aiemmin ilmoittanut boikotoivansa palkintojenjakoa maiden, joiden johtajia on määrätty pidätettäväksi, mukaan…
Kulttuuri
Uuden albumin arviointi tuo esiin sen monipuolisuuden ja tarttuvat melodiat. Levy yhdistää erilaisia tyylejä ja tarjoaa kuuntelijalle elämyksiä. Kriitikot ovat kiinnittäneet huomiota…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Musiikki
Suomalaisnäyttelijä Roosa Söderholm on voittanut parhaan näyttelijän palkinnon Canneseries-festivaalilla. Hänet palkittiin roolisuorituksestaan Ylen Kylmä kausi -sarjassa, jossa hän näyttelee Annaa. Söderholm on…
Kulttuuri
Jyväskylässä järjestettiin pilottikoe tulevasta musiikin ylioppilaskokeesta, joka uudistuu syksyllä 2029. Kuusi opiskelijaa osallistui kokeeseen, jossa luovuus sai kiitosta, mutta ohjeissa oli epäselvyyksiä.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Musiikki
Venetsian Teatro La Fenice on irtisanonut tulevan musiikillisen johtajansa Beatrice Venezin ennen hänen työskentelynsä aloittamista. Venezi, joka olisi ollut ensimmäinen nainen tehtävässä,…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Musiikki
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.06.2026 TILANNE Koivun kukinta on päättynyt myös Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät erittäin vähäisiksi Pohjois-Lapissa. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisesta runsaaseen maan etelä- ja keskiosissa. Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi. Kuusi ja mänty kukkivat Keski- ja Pohjois-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määriä. ENNUSTE Koivun kukinta on päättynyt koko maassa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät Pohjois-Lapissa hyvin pieniksi. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät ovat enimmäkseen vähäisiä. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.