Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kuluttajat voivat tilata alkoholia kotiovelleen aikaisintaan vuodenvaihteessa, sillä lain voimaantulosta alkaa kuuden kuukauden siirtymäaika.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kevään muotitrendeihin kuuluu useita järkihintaisia vaatteita, jotka kestävät aikaa. Esimerkiksi lyhyt trenssitakki ja farkkupaita ovat ajankohtaisia valintoja. Nämä vaatteet näyttävät hyvältä vuodesta toiseen, eivätkä rasita kukkaroa liikaa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kevään muotitrendeihin kuuluu useita järkihintaisia vaatteita, jotka kestävät aikaa. Esimerkiksi lyhyt trenssitakki ja farkkupaita ovat ajankohtaisia valintoja. Nämä vaatteet näyttävät hyvältä vuodesta toiseen, eivätkä rasita kukkaroa liikaa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 1.5.2026 klo 15:00, pääluokka Muoti.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kestäviä trendivaatteita järkihintaan.
Kestäviä trendivaatteita järkihintaan
Keväällä on saatavilla monia edullisia vaatteita, jotka ovat myös kestäviä. Lyhyt trenssitakki ja farkkupaita ovat hyviä esimerkkejä. Nämä vaatteet ovat muodikkaita ja näyttävät hyvältä pitkään. Ne ovat myös hintatasoltaan kohtuullisia.
Kevään muotitrendeihin kuuluu useita järkihintaisia vaatteita, jotka kestävät aikaa. Esimerkiksi lyhyt trenssitakki ja farkkupaita ovat ajankohtaisia valintoja. Nämä vaatteet näyttävät hyvältä vuodesta toiseen, eivätkä rasita kukkaroa liikaa.
Kesällä 2024 alusvaatemaiset silkkiset ja satiiniset topit ovat muodissa. Ne yhdistetään poikkeava arkisiin asukokonaisuuksiin, ja erityisesti epäsymmetrinen helma on suosittu.
Muoti • jaetut avainsanat: #Muoti, #Trendit
Rypytetyt loaferit ovat nousseet kevään muotitrendiksi, ja niitä nähdään yhä useammin katukuvassa sekä muotivaikuttajien asuissa. Muotitalo Saint Laurentin Le Loafer -malli on…
Muoti • jaetut avainsanat: #muoti, #trendit
Suomen tunnetuimpiin muotisuunnittelijoihin kuuluva Vuokko Eskolin-Nurmesniemi on kuollut 19. huhtikuuta 2026 Helsingissä. Hän oli 96-vuotias ja syntynyt Helsingissä 12. helmikuuta 1930.
Muoti • jaetut avainsanat: #Muoti
Tänä keväänä hiustrendeissä korostuvat helppous, hiusten terveys ja persoonallisuus. Suosituiksi nousevat volyymitukat, jotka ovat modernisoituja ysärityylejä. Kampaaja Jenni Muhonen kertoo, että tarrarullat…
Muoti • jaetut avainsanat: #Muoti
Maailman johtavat muotibrändit, kuten Gucci, valmistautuvat lanseeraamaan tekoälylaseja ensi vuonna. Brändit tekevät yhteistyötä teknologiayritysten kanssa, ja laseissa on monia älykkäitä toimintoja, kuten…
Muoti • jaetut avainsanat: #Muoti
Hajuvedet ovat tällä hetkellä suosittuja nuorten keskuudessa. Nuoret haluavat löytää tuoksuja, jotka erottuvat ja tuovat esiin heidän persoonallisuutensa.
Muoti • jaetut avainsanat: #muoti
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.06.2026 TILANNE Koivun kukinta on päättynyt myös Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät erittäin vähäisiksi Pohjois-Lapissa. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisesta runsaaseen maan etelä- ja keskiosissa. Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi. Kuusi ja mänty kukkivat Keski- ja Pohjois-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määriä. ENNUSTE Koivun kukinta on päättynyt koko maassa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät Pohjois-Lapissa hyvin pieniksi. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät ovat enimmäkseen vähäisiä. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.