Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Yhdysvaltalainen maastohiihtäjä Rosie Brennan on päättänyt lopettaa huippu-uransa 37-vuotiaana. Hän ilmoitti päätöksestään sosiaalisessa mediassa ja kertoi terveyshuolten vaikuttaneen ratkaisuun. Brennan aikoo aloittaa urheiluravitsemuksen maisteriopinnot Britanniassa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Yhdysvaltalainen maastohiihtäjä Rosie Brennan on päättänyt lopettaa huippu-uransa 37-vuotiaana. Hän ilmoitti päätöksestään sosiaalisessa mediassa ja kertoi terveyshuolten vaikuttaneen ratkaisuun. Brennan aikoo aloittaa urheiluravitsemuksen maisteriopinnot Britanniassa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 1.5.2026 klo 14:15, pääluokka Talviurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Rosie Brennan lopettaa uransa.
Rosie Brennan lopettaa uransa
Rosie Brennan on maastohiihtäjä Yhdysvalloista. Hän on päättänyt lopettaa uransa 37-vuotiaana. Brennan kertoi päätöksestään sosiaalisessa mediassa. Hän aikoo opiskella urheiluravitsemusta Britanniassa. Brennan on voittanut maailmancupissa kaksi kilpailua.
Yhdysvaltalainen maastohiihtäjä Rosie Brennan on päättänyt lopettaa huippu-uransa 37-vuotiaana. Hän ilmoitti päätöksestään sosiaalisessa mediassa ja kertoi terveyshuolten vaikuttaneen ratkaisuun. Brennan aikoo aloittaa urheiluravitsemuksen maisteriopinnot Britanniassa.
Maastohiihdon kaksinkertainen arvokisamitalisti Joni Mäki on päättänyt vaihtaa valmentajaa. Hän ilmoitti Instagramissa, ettei jatka enää Juho Halosen valmennuksessa, ja kiitti Halosta kehityksestään.…
Talviurheilu • jaetut avainsanat: #Maastohiihto
Inarin Yritys kilpaili SM-kotikisoissa Inarissa, mutta jäi pronssimitalista. Anton Kemppi hiihti vahvasti ankkuriosuuden, mutta Vuokatti Ski Team nousi voittoon lopussa. Inarilaiset sijoittuivat…
Talviurheilu • jaetut avainsanat: #maastohiihto
Inarissa järjestetään tänään SM-hiihdot, joissa kilpailut huipentuvat pitkien matkojen väliaikalähtöihin. Naisilla on ohjelmassa 30 kilometrin kilpailu, joka alkaa kello 9.45. Miesten 50…
Talviurheilu • jaetut avainsanat: #maastohiihto
Puijon Hiihtoseura voitti miesten 4x10 kilometrin viestin Inarissa. Joukkueen ankkureina toimivat Perttu Hyvärinen, Iivo Niskanen, Petteri Koivisto ja Niilo Mäkinen. Jämin Jänne…
Talviurheilu • jaetut avainsanat: #maastohiihto
Lauri Hakola on nimitetty Suomen mäkihyppymaajoukkueen päävalmentajaksi. Hiihtoliitto ilmoitti asiasta maanantaina.
Talviurheilu
Alexander Ståhlberg voitti Inarin SM-hiihdoissa miesten 50 kilometrin kilpailun. Iivo Niskanen, joka oli kisojen suosikki, vetäytyi kilpailusta. Ståhlbergin voitto oli vakuuttava, sillä…
Talviurheilu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.