Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kontulan ostoskeskuksessa syttynyt tulipalo on vaatinut yhden ihmisen hengen. S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista, tarjoten 47 prosentin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kevätpörriäinen-lehti on julkaissut huumoria alakoululaisilta vuodesta 1949. Lehden myyntituotot tukevat helsinkiläisten koulujen retkiä ja stipendejä. Tänä vuonna julkaistiin hauskoja vitsejä, kuten Vladimir Putinin vastakohta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kevätpörriäinen-lehti on julkaissut huumoria alakoululaisilta vuodesta 1949. Lehden myyntituotot tukevat helsinkiläisten koulujen retkiä ja stipendejä. Tänä vuonna julkaistiin hauskoja vitsejä, kuten Vladimir Putinin vastakohta.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 1.5.2026 klo 13:46, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kevätpörriäinen julkaisee parhaat vitsit.
Kevätpörriäinen julkaisee hauskoja vitsejä
Kevätpörriäinen-lehti tuo esiin alakoululaisten vitsejä. Lehti on ilmestynyt vuodesta 1949. Sen myynnistä saadaan rahaa kouluille. Tänä vuonna julkaistiin esimerkiksi vitsi Vladimir Putinin vastakohtaisuudesta.
Kevätpörriäinen-lehti on julkaissut huumoria alakoululaisilta vuodesta 1949. Lehden myyntituotot tukevat helsinkiläisten koulujen retkiä ja stipendejä. Tänä vuonna julkaistiin hauskoja vitsejä, kuten Vladimir Putinin vastakohta.
Katutaiteilija Banksy on vahvistanut, että Lontoossa sijaitseva uusi patsas on hänen tekemänsä. Veistos kuvaa miestä, joka kantaa kasvonsa peittävää lippua, ja se…
Kulttuuri
Vappupäivää vietetään Suomessa monin eri tavoin, kuten puhein ja kulkuein. Helsingin työväen vappukulkue alkaa aamupäivällä Hakaniementorilta ja päättyy Kansalaistorille. Sää on aurinkoinen…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Helsinki
Venetsian biennaalin kansainvälinen tuomaristo on eronnut Venäjän osallistumisen vuoksi. Tuomaristo oli aiemmin ilmoittanut boikotoivansa palkintojenjakoa maiden, joiden johtajia on määrätty pidätettäväksi, mukaan…
Kulttuuri
Vappujuhlinta alkoi Helsingissä, kun Havis Amandan patsas sai ylioppilaslakin päähänsä. Lakituksen seurasi poliisin arvion mukaan kymmeniä tuhansia ihmisiä. Tapahtuma on tärkeä osa…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Helsinki
Berliinissä avattiin ensimmäinen suomalaisten onnellisuudesta kertova näyttely. Näyttely herätti suurta kiinnostusta, ja avajaisiltaan ei mahtunut kaikki halukkaat. Helsinkiin suunnitellaan myös pysyvää onnellisuusmuseota,…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Helsinki
Kaivopuiston vappujuhlat ovat keränneet väkeä vuosikymmenien ajan. Tänä vappuna sääennuste lupaa lämpimiä kelejä, mikä houkuttelee juhlivia ihmisiä ulos. Artikkelissa esitellään kuvia vappujuhlinnasta…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Helsinki
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.