Nimipäivä:
Into
17°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:01

Iran on ilmoittanut mahdollisesta Hormuzinsalmen sulkemisesta Israelin iskujen vuoksi Libanoniin. Albaniassa on mielenosoitettu 20 päivää peräkkäin Yhdysvaltain presidentti…


Pieni reikä korvassa voi olla kehityshäiriö

Aihesivu: Pieni reikä korvassa voi olla kehityshäiriö

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Monilla ihmisillä on pieni reikä korvassa, joka ei liity korvakäytävään. Tämä reikä, tunnettu preaurikulaarisena käytävänä, on kehityshäiriö, joka johtuu sikiöajan kehityksestä. Reiät ovat harmittomia, mutta voivat joskus tulehtua.

  • 1 juttua
  • 1 lähdettä
  • Tutkimukset
  • Päivitetty 1.5.2026 klo 13:26
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Monilla ihmisillä on pieni reikä korvassa, joka ei liity korvakäytävään. Tämä reikä, tunnettu preaurikulaarisena käytävänä, on kehityshäiriö, joka johtuu sikiöajan kehityksestä. Reiät ovat harmittomia, mutta voivat joskus tulehtua.

Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 1.5.2026 klo 13:26, pääluokka Tutkimukset.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Pieni reikä korvassa voi olla kehityshäiriö.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 1.5.2026 klo 13:26.
  • Koosteessa on nyt 1 juttua 1 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Tutkimukset.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Preaurikulaarinen, #Korva, #Kehityshäiriö.

Selkokielinen yhteenveto

Pieni reikä korvassa on harmiton

Monilla ihmisillä on pieni reikä korvassa. Tämä reikä on kehityshäiriö, joka syntyy sikiöaikana. Se ei ole vaarallinen, mutta joskus se voi tulehtua. Reiät löytyvät usein korvan yläosasta.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 18.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa.
Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Keski- ja Pohjois-Lapissa.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta paikoin runsaiksi. Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi.
Kuusi ja mänty kukkivat maan pohjoisosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.


ENNUSTE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Pohjois-Lapissa ja päättyy Keski-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa.
Koivun siitepölymäärät jäävät Keski-Lapissa hyvin pieniksi ja Pohjois-Lapissa pieniksi.
Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärien odotetaan jäävän vähäisiksi.
Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.