Nimipäivä:
Jasmin, Ilta, Jade
16°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:02

Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…


Eveliina Kakko palaa montérintamalle

Aihesivu: Eveliina Kakko palaa montérintamalle

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Eveliina Kakko, entinen Suomen mestari, kilpailee Joensuussa montélähdössä. Hän ratsastaa Nette’s Ensiota, joka vaikuttaa sopivan hyvin lajiin. Mukana on myös savonlinnalaisen valmennettava Alfred Hem.

  • 1 juttua
  • 1 lähdettä
  • Ravit
  • Päivitetty 1.5.2026 klo 12:00
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Eveliina Kakko, entinen Suomen mestari, kilpailee Joensuussa montélähdössä. Hän ratsastaa Nette’s Ensiota, joka vaikuttaa sopivan hyvin lajiin. Mukana on myös savonlinnalaisen valmennettava Alfred Hem.

Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 1.5.2026 klo 12:00, pääluokka Ravit.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Eveliina Kakko palaa montérintamalle.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 1.5.2026 klo 12:00.
  • Koosteessa on nyt 1 juttua 1 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ravit.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #EveliinaKakko, #Joensuu, #Monté.

Selkokielinen yhteenveto

Eveliina Kakko palaa kilpailemaan

Eveliina Kakko on entinen Suomen mestari. Hän kilpailee nyt Joensuussa montélähdössä. Kakko ratsastaa hevosella Nette’s Ensiota. Lähdössä on myös Alfred Hem, joka on savonlinnalaisen valmennettava.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä.
Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä.
Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa.


ENNUSTE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa.
Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi.
Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.