Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Uusi yleistuki työttömille on otettu käyttöön toukokuun alussa. Tuki korvasi aikaisemmat työmarkkinatuen ja peruspäivärahan. Yleistuen saaminen edellyttää voimassa olevaa työnhakua ja taloudellisen tuen tarvetta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Uusi yleistuki työttömille on otettu käyttöön toukokuun alussa. Tuki korvasi aikaisemmat työmarkkinatuen ja peruspäivärahan. Yleistuen saaminen edellyttää voimassa olevaa työnhakua ja taloudellisen tuen tarvetta.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 1.5.2026 klo 10:30, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Uusi yleistuki on voimassa • Uusi yleistuki astui voimaan työttömille • Uusi yleistuki on voimassa.
Uusi yleistuki on voimassa
Yleistuki on nyt käytössä työttömille. Se alkoi toukokuussa. Tuki korvasi vanhat tuet, kuten työmarkkinatuen. Yleistuen saaminen vaatii työnhakua ja taloudellista tarvetta.
Uusi yleistuki työttömille on otettu käyttöön toukokuun alussa. Tuki korvasi aikaisemmat työmarkkinatuen ja peruspäivärahan. Yleistuen saaminen edellyttää voimassa olevaa työnhakua ja taloudellisen tuen tarvetta.
Uusi yleistuki on otettu käyttöön toukokuussa, ja se korvasi työmarkkinatuen sekä peruspäivärahan. Tukea voivat saada työttömät, joilla ei ole oikeutta ansiopäivärahaan tai joiden ansiopäivärahakausi on päättynyt. Tuen saamiselle…
Uusi yleistuki työttömille on nyt voimassa ja se korvasi aikaisemmat tuet, kuten työmarkkinatuen ja peruspäivärahan. Yleistuen saaminen edellyttää voimassa olevaa työnhakua sekä taloudellisen tuen tarvetta.
Euroopan keskuspankki päätti pitää ohjauskorkonsa ennallaan, vaikka markkinoilla odotetaan koronnostoa kesäkuussa. Pääekonomisti Timo Hirvonen arvioi, että keskuspankki on riippuvainen talousdatasta ja inflaatiopaineet…
Talous
Öljyn hinta on noussut korkeimmilleen Iranin sodan alkamisen jälkeen. Dieselin hinta saavutti 2,46 euroa ja bensiinin 2,20 euroa litralta. Hinnannousu näkyy autoilijoiden…
Talous
Valtiovarainministeriö on alentanut Suomen talouden kasvuennusteen 0,6 prosenttiin kuluvana vuonna. Ensi vuoden ennuste pysyy 1,7 prosentissa, mutta Lähi-idän kriisi lisää epävarmuutta ja…
Talous
Kuluttajien luottamus Suomen talouteen on heikentynyt entisestään, mikä vaikuttaa ostopäätöksiin. Asuntokauppa on hyytynyt ja taloustilanne on heikko. Tilastokeskuksen mukaan bruttokansantuote kuitenkin kasvoi…
Talous
Applen maaliskuussa päättynyt vuosineljännes oli taloudellisesti onnistunut, sillä yhtiön tulos nousi 29,6 miljardiin dollariin, mikä tarkoittaa noin 19 prosentin kasvua edellisvuoteen verrattuna.…
Talous
Kuluttajahinnat ovat nousseet huhtikuussa 2,3 prosenttia verrattuna viime vuoteen. Koulutuksen hinnat ovat nousseet eniten, peräti 11,5 prosenttia. Maaliskuuhun verrattuna hinnat eivät kuitenkaan…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.