Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Poliittiset puheet vappuna herättävät keskustelua. Vasemmistoliiton, keskustan ja Sdp:n puheenjohtajat esittävät mielipiteitään hallituksen toimista. Erityisesti Sdp:n puheenjohtaja Antti Lindtmanin puhe Turussa kerää ennakkoon suurta huomiota.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Poliittiset puheet vappuna herättävät keskustelua. Vasemmistoliiton, keskustan ja Sdp:n puheenjohtajat esittävät mielipiteitään hallituksen toimista. Erityisesti Sdp:n puheenjohtaja Antti Lindtmanin puhe Turussa kerää ennakkoon suurta huomiota.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 1.5.2026 klo 10:07, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Oppositio kritisoi hallitusta vappupuheissa.
Oppositio kritisoi hallitusta vappuna
Vappuna poliitikot pitävät puheita eri puolilla Suomea. Vasemmistoliiton Minja Koskela ja Sdp:n Antti Lindtman ovat keskeisiä puhujia. Lindtman puhuu Turussa ja Koskela Helsingissä. Keskustan Antti Kaikkonen puhuu eduskunnan edustalla. Hallituspuolueet myös esittävät omia näkemyksiään.
Poliittiset puheet vappuna herättävät keskustelua. Vasemmistoliiton, keskustan ja Sdp:n puheenjohtajat esittävät mielipiteitään hallituksen toimista. Erityisesti Sdp:n puheenjohtaja Antti Lindtmanin puhe Turussa kerää ennakkoon suurta huomiota.
Oppositio on jättänyt välikysymyksen hallitukselle talouspolitiikasta. SDP:n puheenjohtaja Antti Lindtman kritisoi hallituksen tavoitteiden epäonnistumista ja kysyy, onko pääministeri Petteri Orpon hallitus valmis…
Politiikka • jaetut avainsanat: #AnttiLindtman
Entinen elintarvikemarkkinavaltuutettu Olli Wikberg on saanut syytteen virkavelvollisuuden rikkomisesta ja lahjusrikkomuksesta. Syyttäjä ilmoitti asiasta torstaina, ja Wikberg on kiistänyt syyllisyytensä. Syytteet liittyvät…
Politiikka
Suomen sijoitus kansainvälisessä lehdistönvapausindeksissä laski kuudenneksi. Aiemmin Suomi oli ollut viidentenä neljän vuoden ajan. Indeksiä julkaisee Toimittajat ilman rajoja -järjestö, ja Suomi…
Politiikka
Kansanedustaja Timo Vornanen pyrkii perussuomalaisten ehdokkaaksi ensi kevään eduskuntavaaleissa. Hän on keskustellut asiasta puolueen puoluesihteerin kanssa, mutta puolue ei ole vielä ilmoittanut…
Politiikka
Poliisin toimivaltuuksia droonien hallintaan laajennetaan hallituksen esitysluonnoksessa. Sisäministeriö on julkaissut lakiluonnoksen, joka on nyt lausuntokierroksella. Esityksen mukaan poliisi voisi puuttua droonien toimintaan…
Politiikka
Hallitus on antanut eduskunnalle esityksen lyhytaikaisen vuokrauksen säätelystä. Esityksessä ehdotetaan vuorokausirajoja, joiden mukaan taajamien sijoitusasuntoja voisi vuokrata enintään 90 päivää vuodessa. Kunnat…
Politiikka
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.