Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kemin kaupunginhallitus esittää, että uimahalli rakennetaan kaupungin omalla rahoituksella. Yläkoulun rahoituksessa käytetään leasing-rahoitusta. Rahoitusmuodot kilpailutetaan, ja lopullisista päätöksistä vastaa valtuusto.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kemin kaupunginhallitus esittää, että uimahalli rakennetaan kaupungin omalla rahoituksella. Yläkoulun rahoituksessa käytetään leasing-rahoitusta. Rahoitusmuodot kilpailutetaan, ja lopullisista päätöksistä vastaa valtuusto.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 1.5.2026 klo 09:00, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Lapin Kansa.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kemin uimahalli rahoitetaan kaupungin varoin.
Kemin uimahalli rahoitetaan omilla varoilla
Kemin kaupunginhallitus haluaa rakentaa uimahallin kaupungin rahoituksella. Yläkoulun rahoituksessa käytetään leasing-rahoitusta. Rahoitusmuodot kilpailutetaan. Valtuusto päättää lopullisesti rahoituksesta.
Kemin kaupunginhallitus esittää, että uimahalli rakennetaan kaupungin omalla rahoituksella. Yläkoulun rahoituksessa käytetään leasing-rahoitusta. Rahoitusmuodot kilpailutetaan, ja lopullisista päätöksistä vastaa valtuusto.
Varsinais-Suomen käräjäoikeus hylkäsi kaikki syytteet Anneli Auerilta ja hänen entiseltä miesystävältään. Oikeus totesi, että syytteen mukaisia menettelyitä ei ollut näytetty toteen, ja…
Kotimaa
Varsinais-Suomen käräjäoikeus on hylännyt kaikki syytteet Anneli Aueria ja Jens Ihleä vastaan. Emeritusprofessori Matti Tolvanen pitää päätöstä odotettuna, mutta kritisoi prosessin pitkittymistä,…
Kotimaa
Helsingin poliisi on selvittänyt vappuna kiertävää puukotushuhua. Poliisi ei ole löytänyt mitään todisteita vaarasta kaupunkilaisille. Huhun vuoksi poliisi haluaa tiedottaa asiasta kansalaisille.
Kotimaa
Puolustusvoimat on saanut valmiiksi turvallisuustutkinnan, jossa selvitettiin varusmiehen jäämistä kuorma-auton alle Säkylässä. Onnettomuus tapahtui, kun varusmies huolsi naamioverkkoa ja jäi kääntyvän ajoneuvon…
Kotimaa
Inarin Näätämön Nord1 Marketin tuhoisan tulipalon syy on selvitetty. Poliisin mukaan palo sai alkunsa todennäköisesti aurinkosähköjärjestelmästä. Rakennus tuhoutui täysin huhtikuussa, mutta onneksi…
Kotimaa
Kemin markkinat ovat olleet tärkeä osa alueen kaupallista elämää. Ne syntyivät myöhemmin kuin monet muut markkinat, mutta ovat silti jääneet mieleen monille.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kemi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.