Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kaivopuistossa vietetään tänään vappupiknikkiä, johon odotetaan tuhansia osallistujia. Sää on aurinkoinen ja lämpötila voi nousta yli 20 asteeseen. Poliisi tyhjensi puiston vappuaattona turvallisuuden vuoksi, mutta juhlintaa on jatkettu vilkkaasti.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kaivopuistossa vietetään tänään vappupiknikkiä, johon odotetaan tuhansia osallistujia. Sää on aurinkoinen ja lämpötila voi nousta yli 20 asteeseen. Poliisi tyhjensi puiston vappuaattona turvallisuuden vuoksi, mutta juhlintaa on jatkettu vilkkaasti.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 1.5.2026 klo 08:18, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kaivopuistossa vietetään vilkasta vappua.
Kaivopuistossa on vilkas vappu
Kaivopuistossa on tänään vappupiknik. Tuhannet ihmiset ovat saapuneet juhlimaan. Sää on aurinkoinen ja lämmin. Poliisi tyhjensi puiston aiemmin, mutta juhlintaa jatketaan.
Kaivopuistossa vietetään tänään vappupiknikkiä, johon odotetaan tuhansia osallistujia. Sää on aurinkoinen ja lämpötila voi nousta yli 20 asteeseen. Poliisi tyhjensi puiston vappuaattona turvallisuuden vuoksi, mutta juhlintaa on jatkettu…
Helsingin poliisi on selvittänyt vappuna kiertävää puukotushuhua. Poliisi ei ole löytänyt mitään todisteita vaarasta kaupunkilaisille. Huhun vuoksi poliisi haluaa tiedottaa asiasta kansalaisille.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki, #Vappu
Kaivopuisto tyhjennettiin juhlijoista rauhallisesti. Helsingin poliisi toimi yleisen järjestyksen ja turvallisuuden vuoksi, koska osa juhlijoista ampui ilotulitusraketteja. Poliisi takavarikoi teräaseen ja ilotulitteen…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kaivopuisto, #Helsinki
Kaivopuistossa juhlittiin vappua, mutta huhut puukotuksista herättivät huolta. Poliisi tyhjensi puistoa nuorista juhlijoista illalla, ja alueella nähtiin useita poliiseja tarkistamassa nuorten reppuja.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kaivopuisto, #Vappu
Helsingin Kaivopuistossa vietettiin vappua rauhallisissa merkeissä, vaikka paikalla oli tuhansia ihmisiä. Tunnelma oli ennen iltakymmentä rauhallinen, mutta riehakas. Poliisi valvoi tilannetta ja…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kaivopuisto, #Vappu
Sosiaalisen median huhut uhkaavat vappujuhlintaa Kaivopuistossa Helsingissä. Poliisi on tietoinen uhkauksista ja suhtautuu niihin vakavasti, mutta toistaiseksi ei ole perusteita tiedottaa vaarasta.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kaivopuisto, #Helsinki
Vappupäivää vietetään tänään suomalaisen työn päivänä. Juhlintaan kuuluu puheita ja kulkueita, kuten Helsingin työväen vappukulkue, joka alkaa aamupäivällä Hakaniementorilta ja päättyy Kansalaistorille.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Vappu, #Helsinki
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.