Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Espoossa syttyi varhain perjantaina tulipalo, joka tuhosi täysin aution omakotitalon. Pelastustöihin osallistui kahdeksan pelastusyksikköä, ja jälkisammutustyöt jatkuvat aamupäivän ajan. Pelastuslaitos tiedotti tulipalosta kello viiden jälkeen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Espoossa syttyi varhain perjantaina tulipalo, joka tuhosi täysin aution omakotitalon. Pelastustöihin osallistui kahdeksan pelastusyksikköä, ja jälkisammutustyöt jatkuvat aamupäivän ajan. Pelastuslaitos tiedotti tulipalosta kello viiden jälkeen.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 1.5.2026 klo 06:57, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Tulipalo tuhosi omakotitalon Espoossa • Tulipalo tuhosi omakotitalon Merikarvialla.
Tulipalo tuhosi talon Espoossa
Espoossa syttyi tulipalo perjantaina aamulla. Tuli tuhosi täysin hylätyn omakotitalon. Pelastustöissä oli kahdeksan pelastusyksikköä. Jälkisammutustyöt jatkuvat vielä aamupäivällä.
Espoossa syttyi varhain perjantaina tulipalo, joka tuhosi täysin aution omakotitalon. Pelastustöihin osallistui kahdeksan pelastusyksikköä, ja jälkisammutustyöt jatkuvat aamupäivän ajan. Pelastuslaitos tiedotti tulipalosta kello viiden jälkeen.
Merikarvialla syttyi varhain torstaina tulipalo, joka tuhosi kokonaan omakotitalon. Palossa menehtyi vuonna 1995 syntynyt mies, joka oli talon asukas. Poliisi tutkii palon syitä.
Merikarvialla tapahtui tulipalo, jossa yksi henkilö menehtyi. Yksikerroksinen omakotitalo tuhoutui täysin palossa, ja pelastuslaitos sai estettyä tulen leviämisen viereisiin rakennuksiin. Poliisi tutkii…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Merikarvia, #Tulipalo
Merikarvialla tapahtui perjantain vastaisena yönä omakotitalon palo, jossa yksi henkilö menehtyi. Palo syttyi yksikerroksisessa talossa, joka tuhoutui täysin. Pelastuslaitos sai estettyä palon…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Merikarvia, #Pelastuslaitos
Helsingin poliisi on selvittänyt vappuna kiertävää puukotushuhua. Poliisi ei ole löytänyt mitään todisteita vaarasta kaupunkilaisille. Huhun vuoksi poliisi haluaa tiedottaa asiasta kansalaisille.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Inarin Näätämön Nord1 Marketin tuhoisan tulipalon syy on selvitetty. Poliisin mukaan palo sai alkunsa todennäköisesti aurinkosähköjärjestelmästä. Rakennus tuhoutui täysin huhtikuussa, mutta onneksi…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo
Paltamossa syttyi tulipalo, joka tuhosi omakotitalon ja neljä ulkorakennusta. Palo uhkasi levitä metsään ja naapurin rakennuksiin, mutta pelastuslaitos sai sen hallintaan. Onneksi…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Nokian keskustassa sijaitsevassa kerrostalossa syttyi tulipalo keskiviikkoaamuna. Pelastuslaitos sai hälytyksen rakennuspalosta kello 8.12, ja ensimmäiset apuun ehtineet olivat putkiremontin työntekijöitä. Tulipalon syynä…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos, #Tulipalo
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.