Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kouluampuminen Thaimaassa vaati useita uhreja, kun taas Meta on tuomittu maksamaan suuria summia nuorten mielenterveyden vahingoittamisesta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kaivopuisto tyhjennettiin juhlijoista rauhallisesti. Helsingin poliisi toimi yleisen järjestyksen ja turvallisuuden vuoksi, koska osa juhlijoista ampui ilotulitusraketteja. Poliisi takavarikoi teräaseen ja ilotulitteen sekä otti kiinni kolme alaikäistä pahoinpitelyyn liittyen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kaivopuisto tyhjennettiin juhlijoista rauhallisesti. Helsingin poliisi toimi yleisen järjestyksen ja turvallisuuden vuoksi, koska osa juhlijoista ampui ilotulitusraketteja. Poliisi takavarikoi teräaseen ja ilotulitteen sekä otti kiinni kolme alaikäistä pahoinpitelyyn liittyen.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 1.5.2026 klo 02:24, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Poliisi tyhjensi Kaivopuiston juhlijoista.
Poliisi tyhjensi Kaivopuiston
Kaivopuisto on tyhjennetty juhlijoista. Poliisi teki tämän rauhallisesti. Syynä oli yleinen järjestys ja turvallisuus. Juhlijat ampuivat ilotulitusraketteja. Poliisi otti kiinni kolme nuorta pahoinpitelyyn liittyen.
Kaivopuisto tyhjennettiin juhlijoista rauhallisesti. Helsingin poliisi toimi yleisen järjestyksen ja turvallisuuden vuoksi, koska osa juhlijoista ampui ilotulitusraketteja. Poliisi takavarikoi teräaseen ja ilotulitteen sekä otti kiinni kolme alaikäistä pahoinpitelyyn…
Helsingin poliisi on selvittänyt vappuna kiertävää puukotushuhua. Poliisi ei ole löytänyt mitään todisteita vaarasta kaupunkilaisille. Huhun vuoksi poliisi haluaa tiedottaa asiasta kansalaisille.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki, #Poliisi
Helsingin poliisi on päättänyt tyhjentää Kaivopuiston, joka on nuorison suosima kokoontumispaikka. Toimenpiteen syynä ovat yleinen järjestys ja turvallisuus sekä rikosten ja häiriöiden…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki, #Kaivopuisto
Kaivopuistossa juhlittiin vappua, mutta huhut puukotuksista herättivät huolta. Poliisi tyhjensi puistoa nuorista juhlijoista illalla, ja alueella nähtiin useita poliiseja tarkistamassa nuorten reppuja.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kaivopuisto, #Vappu
Helsingin Kaivopuistossa vietettiin vappua rauhallisissa merkeissä, vaikka paikalla oli tuhansia ihmisiä. Tunnelma oli ennen iltakymmentä rauhallinen, mutta riehakas. Poliisi valvoi tilannetta ja…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kaivopuisto, #Vappu
Sosiaalisen median huhut uhkaavat vappujuhlintaa Kaivopuistossa Helsingissä. Poliisi on tietoinen uhkauksista ja suhtautuu niihin vakavasti, mutta toistaiseksi ei ole perusteita tiedottaa vaarasta.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kaivopuisto, #Helsinki
Poliisi kehottaa vanhempia tarkastamaan nuorten reput vappujuhlissa teräaseiden ja ilotulitteiden varalta. Ylikomisario Hanna Kiiskinen kertoo, että nuoret käyttävät teräaseita herkästi riitatilanteissa. Poliisi…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki, #Vappu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on rannikkoalueilla enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.