Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kontulan ostoskeskuksessa syttynyt tulipalo on vaatinut yhden ihmisen hengen. S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista, tarjoten 47 prosentin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Yhdysvalloissa S&P 500 -indeksi ja Nasdaq sulkeutuivat uusissa ennätyslukemissa. Huhtikuu oli molemmille indekseille paras kuukausi sitten vuoden 2020. Yhdysvaltalaisyritysten tulosjulkistukset ja talouskasvu ovat kohentaneet markkinoiden tunnelmaa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Yhdysvalloissa S&P 500 -indeksi ja Nasdaq sulkeutuivat uusissa ennätyslukemissa. Huhtikuu oli molemmille indekseille paras kuukausi sitten vuoden 2020. Yhdysvaltalaisyritysten tulosjulkistukset ja talouskasvu ovat kohentaneet markkinoiden tunnelmaa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 1.5.2026 klo 01:33, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa S&P 500 ja Nasdaq saavuttivat ennätykset • S&P 500 ja Nasdaq saavuttivat ennätyslukemat.
S&P 500 ja Nasdaq tekevät ennätyksiä
Yhdysvalloissa S&P 500 ja Nasdaq ovat saavuttaneet uusia ennätyksiä. Huhtikuu oli paras kuukausi näille indekseille sitten vuoden 2020. Yhdysvaltalaiset yritykset ovat julkaisseet hyviä tuloksia. Tämä on parantanut markkinoiden tunnelmaa.
Yhdysvalloissa S&P 500 -indeksi ja Nasdaq sulkeutuivat uusissa ennätyslukemissa. Huhtikuu oli molemmille indekseille paras kuukausi sitten vuoden 2020. Yhdysvaltalaisyritysten tulosjulkistukset ja talouskasvu ovat kohentaneet markkinoiden tunnelmaa.
Yhdysvalloissa S&P 500- ja Nasdaq-indeksit sulkeutuivat uusissa ennätyksissä. Huhtikuu oli molemmille indekseille paras kuukausi sitten vuoden 2020. Yhdysvaltalaisyritysten tulosjulkistukset ja talouskasvu ovat parantaneet markkinoiden tunnelmaa.
Yhdysvaltain keskuspankki Fed on päättänyt pitää ohjauskorkonsa ennallaan kolmatta kertaa peräkkäin. Ohjauskorko säilyy 3,5–3,75 prosentin vaihteluvälillä, vaikka inflaatio on edelleen korkea. Neljä…
Talous • jaetut avainsanat: #Yhdysvallat
Wall Streetin S&P 500 -indeksi ja Nasdaq nousivat uusiin päätösennätyksiinsä. Alphabetin osake nousi kymmenen prosenttia hyvän tulosraportin myötä. Yhdysvaltain talous on pysynyt…
Talous • jaetut avainsanat: #WallStreet, #Nasdaq
Euroopan keskuspankki päätti pitää ohjauskorkonsa ennallaan, vaikka markkinoilla odotetaan koronnostoa kesäkuussa. Pääekonomisti Timo Hirvonen arvioi, että keskuspankki on riippuvainen talousdatasta ja inflaatiopaineet…
Talous
Öljyn hinta on noussut korkeimmilleen Iranin sodan alkamisen jälkeen. Dieselin hinta saavutti 2,46 euroa ja bensiinin 2,20 euroa litralta. Hinnannousu näkyy autoilijoiden…
Talous
Valtiovarainministeriö on alentanut Suomen talouden kasvuennusteen 0,6 prosenttiin kuluvana vuonna. Ensi vuoden ennuste pysyy 1,7 prosentissa, mutta Lähi-idän kriisi lisää epävarmuutta ja…
Talous
Kuluttajien luottamus Suomen talouteen on heikentynyt entisestään, mikä vaikuttaa ostopäätöksiin. Asuntokauppa on hyytynyt ja taloustilanne on heikko. Tilastokeskuksen mukaan bruttokansantuote kuitenkin kasvoi…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.