Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat ja Iran neuvottelevat rauhasta, kun taas Suomessa uhkaa sähköpula 2030-luvulla. Uudessakaupungissa kadonnut nainen herättää huolta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Jyväskylässä vietettiin teekkarin vappua, joka oli tänä vuonna erityisen riemukas. Opiskelijat osallistuivat perinteiseen teekkarikasteeseen Jyväsjärvessä, jossa he pulahtivat kylmään veteen. Juhlan jälkeen opiskelijat saivat nauttia saunomisesta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Jyväskylässä vietettiin teekkarin vappua, joka oli tänä vuonna erityisen riemukas. Opiskelijat osallistuivat perinteiseen teekkarikasteeseen Jyväsjärvessä, jossa he pulahtivat kylmään veteen. Juhlan jälkeen opiskelijat saivat nauttia saunomisesta.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.4.2026 klo 23:24, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Teekkarin vappu on Jyväskylässä.
Teekkarin vappu on Jyväskylässä
Jyväskylässä vietettiin teekkarin vappua. Opiskelijat kastettiin Jyväsjärvessä. He pulahtivat kylmään veteen. Juhlan jälkeen he pääsivät saunomaan.
Jyväskylässä vietettiin teekkarin vappua, joka oli tänä vuonna erityisen riemukas. Opiskelijat osallistuivat perinteiseen teekkarikasteeseen Jyväsjärvessä, jossa he pulahtivat kylmään veteen. Juhlan jälkeen opiskelijat saivat nauttia saunomisesta.
Kuopion yliopistokaupungissa vappuna opiskelijat pukeutuvat eri värisiin haalariformaatteihin. Haalarivärit, kuten musta, valkoinen ja punainen, kertovat opiskelijoiden ainejärjestöistä ja opintovaiheista. Opiskelijoiden haalarit voivat…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Vappu, #Opiskelijat
Vappuaaton ja vappupäivän tapahtumia seurataan Suomessa hetki hetkeltä. Teekkarit juhlivat Otaniemessä, ja sääennusteet lupaavat lämpimää säätä. Kansalaiset voivat jakaa havaintojaan ja kuviaan…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Vappu, #Teekkarit
Tampereen korkeakouluopiskelijat viettävät vappua kolmiviikkoisen tapahtumasarjan merkeissä. TREY:n järjestämä "Suomen suurin wappu" alkaa 14. huhtikuuta ja päättyy 1. toukokuuta. Juhlintaan sisältyy yli…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Vappu, #Opiskelijat
Jyväskylän Kirkkopuistossa vappuaattona juhlistetaan Minna Canthin kotiinpaluuta, kun patsas saa jälleen ylioppilaslakin. Patsas on ollut evakossa rakennustöiden vuoksi, mutta nyt se on…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Jyväskylä, #Vappu
Katutaiteilija Banksy on vahvistanut, että Lontoossa sijaitseva uusi patsas on hänen tekemänsä. Veistos kuvaa miestä, joka kantaa kasvonsa peittävää lippua, ja se…
Kulttuuri
Venetsian biennaalin kansainvälinen tuomaristo on eronnut Venäjän osallistumisen vuoksi. Tuomaristo oli aiemmin ilmoittanut boikotoivansa palkintojenjakoa maiden, joiden johtajia on määrätty pidätettäväksi, mukaan…
Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.06.2026 TILANNE Koivun kukinta on päättynyt myös Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät erittäin vähäisiksi Pohjois-Lapissa. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisesta runsaaseen maan etelä- ja keskiosissa. Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi. Kuusi ja mänty kukkivat Keski- ja Pohjois-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määriä. ENNUSTE Koivun kukinta on päättynyt koko maassa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät Pohjois-Lapissa hyvin pieniksi. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät ovat enimmäkseen vähäisiä. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.