Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kouluampuminen Thaimaassa vaati useita uhreja, kun taas Meta on tuomittu maksamaan suuria summia nuorten mielenterveyden vahingoittamisesta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Helsingin poliisi on päättänyt tyhjentää Kaivopuiston, joka on nuorison suosima kokoontumispaikka. Toimenpiteen syynä ovat yleinen järjestys ja turvallisuus sekä rikosten ja häiriöiden ehkäisy. Tyhjennys tapahtui vappuaaton iltana.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Helsingin poliisi on päättänyt tyhjentää Kaivopuiston, joka on nuorison suosima kokoontumispaikka. Toimenpiteen syynä ovat yleinen järjestys ja turvallisuus sekä rikosten ja häiriöiden ehkäisy. Tyhjennys tapahtui vappuaaton iltana.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.4.2026 klo 23:02, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Poliisi tyhjentää Kaivopuiston nuorisolta • Poliisi tyhjentää Kaivopuiston nuorisolta.
Poliisi tyhjentää Kaivopuiston
Helsingin poliisi tyhjentää Kaivopuiston. Puisto on nuorison suosima paikka. Poliisi tekee tämän turvallisuuden vuoksi. Tyhjennys tapahtui vappuaaton iltana.
Helsingin poliisi on päättänyt tyhjentää Kaivopuiston, joka on nuorison suosima kokoontumispaikka. Toimenpiteen syynä ovat yleinen järjestys ja turvallisuus sekä rikosten ja häiriöiden ehkäisy. Tyhjennys tapahtui vappuaaton iltana.
Helsingin poliisi on päättänyt tyhjentää Kaivopuiston, joka on ollut nuorison suosima kokoontumispaikka. Toimenpiteen taustalla on halu turvata yleinen järjestys ja estää rikoksia sekä häiriöitä. Tyhjennys tapahtui vappuaaton iltana.
Helsingin poliisi on selvittänyt vappuna kiertävää puukotushuhua. Poliisi ei ole löytänyt mitään todisteita vaarasta kaupunkilaisille. Huhun vuoksi poliisi haluaa tiedottaa asiasta kansalaisille.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki, #Poliisi
Helsingin Kaivopuistossa vietettiin vappua rauhallisissa merkeissä, vaikka paikalla oli tuhansia ihmisiä. Tunnelma oli ennen iltakymmentä rauhallinen, mutta riehakas. Poliisi valvoi tilannetta ja…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kaivopuisto, #Helsinki
Sosiaalisen median huhut uhkaavat vappujuhlintaa Kaivopuistossa Helsingissä. Poliisi on tietoinen uhkauksista ja suhtautuu niihin vakavasti, mutta toistaiseksi ei ole perusteita tiedottaa vaarasta.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kaivopuisto, #Helsinki
Helsingin poliisi pyytää apua 39-vuotiaan naisen etsinnässä. Nainen on kadonnut, mutta poliisi ei epäile rikoksen tapahtuneen. Kaikki havainnot pyydetään ilmoittamaan poliisille.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki, #Poliisi
Poliisi kehottaa vanhempia tarkastamaan nuorten reput vappujuhlissa teräaseiden ja ilotulitteiden varalta. Ylikomisario Hanna Kiiskinen kertoo, että nuoret käyttävät teräaseita herkästi riitatilanteissa. Poliisi…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki, #Poliisi
Poliisi ennakoi työmäärän lisääntyvän vapun aikana lämpimän sään vuoksi. Jyväskylässä opiskelijoita varoitetaan huumauksista yökerhoissa. Poliisi valvoo yleisiä paikkoja ja varautuu hälytystehtäviin yksityisasunnoissa.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi, #Helsinki
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on rannikkoalueilla enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.